Članovi udruženja kombi prevoznika u Srbiji održali su danas protestnu vožnju ulicama Beograda kojom traže odlaganje primene Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćjaju.
Član udruženja kombi prevoza putnika Predrag Marić rekao je da su svi okupljeni privrednici kojima preti obustava poslovanja.
On je ukazao da je narod koji putuje kombijima prepoznao taj vid prevoza, te da i Srbiji kao maloj zemlji odgovara ova vrsta usluge koju nude kombi prevoznici.
"Kombi prevoz postoji već 20 godina u Srbiji i ne vidimo nijedan razlog zašto ne bi nastavio i dalje kao takav da postoji", naveo je Marić ukazujući da su sva vozila visoke kategorije, bezbedna, te da sva sedišta u njima imaju pojaseve i da će staviti tahografe.
Želimo da se izborimo za prava i da dobijemo šansu od države da se usaglasimo sa zakonom, da zajedno napravimo taj zakon, rekao je on.
Stvar je u tome što ima dosta destinacija gde autobuski prevoz ne može da vozi, ili ide sa malim brojem putnika, dodao je Marić i ukazao da treba naći zajednički interes i sve resiti "na pravi način".
Uz poruku "Mi poštujemo zakone - vi poštujte naše ustavno pravo na rad", kombi prevoznici traže od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije odlaganje primene tog zakona i njegovo usklađivanje sa propisima i standardima EU.
A ŠTA KAŽU NADLEŽNI
Obavljanje međumesnog i međunarodnog prevoza putničkim vozilima, u šta spadaju i kombiji, nije dozvoljeno ni po postojećim propisima, rekao je pomoćnik ministra građevinarstva Saša Stojanović.
On je naglasio da novi zakon o drumskom saobraćaju, koji će početi da se primenjuje 12. februara, nije restriiktivniji, niti uvodi bilo kakvu novinu u odnosu na postojeće propise.
Vanlinijski prevoz, pojasnio je on, zloupotrebljavan je prethodnih godina i počeo je da predstavlja ozbiljan generator sive ekonomije, te je godišnja šteta u drumskom saobraćaju oko 55 miliona evra.
Upitan da li će ministarstvo uslišiti zatev kombi prevoznika i stopirati primenu zakona, Stojanović je rekao da nisu dobili nikakav zvaničan zahtev, ali i da su dobili ne bi stopirali primenu zakona.
"Zakon usvojen pre 18 meseci u paralamentu, usklađen je sa svim evropskim direktivama koje se bave prevozom putnika i tereta u međunarodnom prevozu", rekao je on i dodao da je bila javna rasprava, a da je udruženje koje danas protestuje formirano je jula 2016. godine i nije postojalo u vreme izrade zakona.
Većina preduzeća koja obavljaju kombi prevoz putnika, kako kaže, registrovana su za druge delatnosti, te se prethodnih godina protivzakonito bave prevozom putnika u unutrašnjem i međunarodnom prevozu, što je krivično delo.
"Ne možemo govoriti ovde o biznisu, već o nelegalnom prevozu koji oni vrše. Odredbe koje sankcionišu ovakvu vrstu protivzakonitog ponašanja putnika su na snazi godinu dana i oni nisu reagovali pre godinu dana", rekao je Stojanović novinarima u Beogradu.
Jedini način da kombi prevoznici legalizuju posao kojim se bave, kako kaže, je da kupe odgovarajuća vozila za to - minibuseve sa 12 i više sedišta, a zatim uspostave redovne linije u međumesnom i međunarodnom saobraćaju.
"Oni su sada našli modus kako da voze putnike do Budimpešte, Beča, Zagreba, na taj način što niko neće kontrolisati radno vreme, što vozač može da vozi sa B kategorijom, što neće čekati na prelazu u redu na carinu", rekao je Stojanović.
Kombi je putničko vozilo, pojašnjava on, a tim vozilima ni po postojevćim zakonima do sada nije bilo dozvoljeno obavljanje javnog linijskog, međumesnog i međunarodnog prevoza.
Crvena zvezda promenila grb: "Ovo je jedinstven slučaj u Srbiji i regionu!"
"Pričali da sam lud, ali oni nisu čuli Željka!": Panter otkrio, evo zašto je izabrao Partizan, a ne Evroligu!
Ludilo večitog derbija je već počelo: Navijači okupirali blagajne, svi hoće da gledaju Zvezda-Partizan!
Sve stoji u Beogradu! Totalni kolaps, evo gde su najveće gužve
"Rusija ima pravo da uzvrati oružjem za masovno uništenje": Užasne pretnje Medvedeva, spominje Treći svetski rat