Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je načelno protiv ovakvih novih nameta na vozače jer su oni, kao i vlasnici vozila, u prethodnih 10 godina vrlo često "izlagani raznim troškovima, i raznim fiskalnim i parafiskalnim nametima, koji ranije nisu postojali, i sada se postavlja pitanje da li opet na njihov teret treba povećavati takse".
"Vreme je da se ti nameti smanjuju, a nikako da se podižu", kaže on i objašnjava da su u poslednjoj deceniji vozači - vlasnici automobila već plaćali za prvu pomoć, žute prsluke, promenu "tablica sa kvačicama", zamenu saobraćajnih dozvola zbog neodgovarajućih podataka.
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić ističe da od taksi država pokriva svoje troškove.
"Dok ne budemo znali koliko košta taj državni aparat, a koliko se dobija od ovih taksi, nećemo znati ni da li je to puno, ni da li je malo", kaže on i dodaje da ne zna kada su prošli put menjani iznosi taksi za vozačke dozvole.
"Činjenica je da građani imaju pravo da znaju na šta ide novac koji oni daju, pa bih očekivao da neko da javno neku matematiku koliko se po tom osnovu prihoduje, koliko treba državi da funkcioniše taj deo aparata - i da li je to onda prava cena", kaže Vujanić.
Šta je opredeljujuće za poskupljenje vozačke dozvole odnosno duplikata, pita se Okanović i primećuje da je izdavanje duplikata skuplje od običnog izdavanja dozvole, pa je "utisak kao da se vozači kažnjavaju što ih je neko odžepario u GSP-u pa su ostali bez dozvole".
Za izradu vozačke dozvole sada se plaća taksa Narodnoj banci Srbije od 255 dinara, a plaća se i naknada za izdavanje vozačke dozvole od 621 dinara čiji je korisnik MUP, a uz iste troškove izdaju se i duplikati tog dokumenta.