"Cilj obrazovanja da naučimo decu KAKO da misle, a NE ŠTA da misle"

Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je danas da je cilj reformi koje se sprovode u obrazovanju da se napravi sistem koji neće učiti decu šta da misle, već kako da misle i da ih pripremi za 21. vek.

MONDO/Stefan Stojanović

Ona je, na Međunarodnoj konferenciji o budućnosti obrazovanja, naglasila da se reforme u obrazovanju sprovode da bi se mlade generacije osposobile za budućnost, nove poslove koji još uvek ne postoje i koje još uvek ne možemo ni da zamislimo kako će izgledati.

"Zato je obrazovanje kao tema među prioritetima Vlade Srbije, ako ne i najvažnija tema. Tokom istorije ono što je određivalo uspeh jedne nacije i društva je bilo obrazovanje", navela je ona i dodala da u svetu koji se brzo menja uspeh i konkurentnost, harmonija i sreća jednog društva zavise od kvaliteta obrazovanja.

Kako je navela, napreduju društva koja se zasnivaju na znanju, inovacijama, kulturi, kreativnosti, slobodi mišljenja, a osnov svega toga je obrazovanje.

U Srbiji, kako je rekla, započete su reforme obrazovnog sistema koje podrazumevaju da se sistem obrazovanja poveže sa tržištem rada, tako da može da se prati napredak svakog učenika, studenta.

Na taj način može da se prati koji nivo obrazovanja i koji profili radnika su potrebni tržištu rada.

"Želimo da znamo koliko dugo će čekati na zaposlenje koje sa zasniva na onome što su njihove kvalifikacije, profil ili studijski program koji su završili. Hoćemo da pratimo njihove prosečne plate kada se zaposle i koliko brzo će moći da se vrati uloženo", istakla je premijerka.

Ona je naglasila da je Srbija zajedno sa Unicefom implementirala novi kurikulum u predškolskom obrazovanju, gde se učenje zasniva na igri, na stimulaciji istraživanja, kritičkom mišljenju.

Podsetila je da su, u skladu sa digitalizacijom, internet dobile skoro sve škole, da je uveden bežični internet u 500 škola, a da je cilj da do 2021. godine sve škole budu digitalizovane.

"Trenutno imamo 10.000 digitalnih učionica za 200.000 đaka širom Srbije.

"Predavanje je interaktivno, interesantnije, znanje se brže prihvata, zadovoljni su i đaci i nastavnici ", navela je Brnabić.

Ističe i da su uvedena specijalizovana IT odeljenja u gimnazijama, da je informatika postala obavezan predmet od petog razreda, da se razvija dualno obrazovanje.