KATASTROFALNI rezultati PISA testa: "Naši đaci ne vrednuju školu"

Rezultati PISA testiranja pokazali da srpski đaci stoje vrlo loše - svaki treći učenik funkcionalno nepismen, jer naučeno ne zna da primeni u praksi. Ministar kaže "biće bolje", stručnjaci smatraju da mi tapkamo u mestu, a drugi rade.

MONDO/Stefan Stojanović

Profesor Aleksandar Baucal izjavio je danas da rezultati PISA testiranja nisu dobri za Srbiju kao društvo i da o obrazovanju treba da probamo da diskutujemo ozbiljno i nezavisno od dnevnopolitičkih podela.

Baucal je za RTS rekao da su rezultati pokazali da Srbija od dvehiljaditih "luta" i da ništa nije uradila. Prema njegovim rečima, mnogo se radi, ali nismo daleko odmakli.

"Praktično, mi tapkamo u istom mestu već jako dugo, što je jako loš znak za nas. Dakle, ne napredujemo", rekao je Baucal i dodao da smo od 2000. godine isprobali razne reforme.

On je ocenio i da je glavni problem nedostatak kontinuiteta i da to svi prepoznaju.

"Ima tu puno entuzijazma, ima tu puno rada, međutim, problem je što je obrazovanje kumulativni proces - dakle, one zemlje koje napreduju u ovim istraživanjeima su zemlje koje su uspostavile neku vrstu dogovora i to širokog dogovora o tome šta hoće da menjaju, kako će to da rade, imaju kontinutet u dužem periodu", rekao je Baucal.

I veliki broj nastavnika, dodaje, iznenađen je nekim reformama, tako da se ne može očekivati da će ih sprovoditi sa velikim entuzijazmom i razumevanjem.

"Moj utisak je da se nastavnici sada uglavnom 'prave mrtvi', kada god dođe neka nova reformska ideja oni kažu 'sačekaj da vidim ovi će još par godina pa će da odu, onda će doći neko novi, najbolje da mi ništa ne diramo'", naveo je Baucal.

Drugi zabrinjavajući podatak je, smatra on, to što kada se ispituju stavovi učenika, oni manje vrednuju školu i obrazovanje nego u drugim zemljama.

"Što znači da smo mi na neki način izgubili njihovo poverenje i nama predstoji da probamo opet da napravimo takvo obrazovanje koje će moći da korespondira sa njihovim interesovanjima i načinom kako oni razmišljaju, da bi učenici uopšte mogli da se zainteresuju za obrazovanje", rekao je Baucal.