Devedesetih, kada je ova pijaca doživela procvat, na njoj su kupci bili skoro isključivo građani Srbije, koji su se snabdevali švercovanim mesom, kobasicama, sirevima i vaj kremovima iz Mađarske. Danas je situacija sasvim drugačija, glavni kupci na buvljaku su Mađari, kojima su markirani proizvodi koji se ovde prodaju ali i pojedini proizvodi iz Mađarske jeftiniji u Subotici.
S druge strane, građani Srbije masovno obilaze mađarske banje i akvaparkove, u Morahalomu, Segedinu, Đuli, Harkanju, Debrecenu ili Makou, pa ćete, ako se zaputite tamo, sigurno sresti i svoje zemljake iz Srbije.
Mađari su, barem kada je u pitanju sever Srbije, pravi šoping turisti. Organizovano, ali i u svojoj režiji dolaze u kupovinu robe koja je poreklom iz njihove zemlje i razgledanje arhitekture koja je u najvećoj meri, ni manje ni više, mađarska sececija.
"Možemo slobodno da kažemo da se zahvaljujući Mađarima buvljak drži. Bez njih bi ovde mnogi propali, pošto oni masovno dolaze i kupuju markiranu garderobu, ali i razne druge proizvode među kojima su i oni koje su naši ljudi doneli iz Mađarske. Nelogično jeste, ali kada naš prodavac dobije povrat poreza za robu kupljenu u Mađarskoj, njemu se isplati da ovde proda isti proizvod po ceni po kojoj je kupio ili čak i po nižim cenama", objašnjava za "Blic" jedan prodavac na buvljaku.
Dragan M. kaže da je šokiran brojem kupaca iz Mađarske na subotičkom buvljaku.
"Vikendom se ne može proći buvljakom od njih. Toliko je to nelogično, da je gotovo smešno. Ali neka, kupuju oni kod nas, kupujemo mi kod njih, svako ima neku svoju računicu", zaključuje Dragan.
Turizmolog Boris Tot kaže za „Blic“ da ima mnogo turističkih grupa iz cele Mađarske koji dolaze u šoping u Srbiju, prvenstveno vikendom. Većinom dolaze iz Budimpešte, Kečkemeta, Debrecena, Pečuja.
"Stvarno dolaze da bi kupovali na buvljaku. Uglavnom kupuju tursku robu, ali i namirnice iz njihove zemlje. Ali ima i onih koji dođu da pojedu ručak karakterističan za našu zemlju. Vole naše ćevape i roštilj. Prošetaju malo gradom, obiđu subotičku Gradsku kuću i Sinagogu. Čak i kada dolaze na više dana, u 90 odsto slučajeva jedan dan mora biti predviđen za buvljak", priča Boris Tot.