Proizvođači ove osnovne životne namirnice od 1. januara 2020. godine morali su da počnu da koriste nov način deklarisanja. Za primenu novog pravilnika pojedini očigledno nisu bili spremni.
Na nestašicu jaja u petak su se najviše žalili potrošači u centru Beograda. Brza nezvanična kontrola prestoničkih prodavnica pokazala je da, ipak, nisu svi proizvođači bili nespremni. Zavisno od trgovinskog lanca, u ponudi su bila od jednog do tri proizvođača.
“U marketu u samom centru Beograda našao sam samo pakovanje od šest komada jednog proizvođača i to na sniženju”, rekao je jedan kupac za "Večernje novosti."
“Vidim da imaju pečat na samoj ljusci, ali mi oznake na kutiji ne deluju drugačije. Iskreno, ne znam ni šta bi trebalo da stoji, ali na pakovanju koje sam ja kupio piše "s klasa".
Novi Pravilnik o kvalitetu jaja donet je pre skoro godinu dana.
Nov način obeležavanja izvoznici su morali da primenjuju još od polovine februara prošle godine, dok su oni koji plasiraju isključivo na domaćem tržištu imali šansu da se prilagode. Primena se očekivala od 1. jula, ali je odložena za početak ove godine.
Pravilnik treba da obezbedi da svako jaje na tržištu bude obeleženo, a niz slova i brojeva treba da odgonetne kako je uzgajana kokoška, na kojoj farmi, kog je kvaliteta i veličine.
Novo obeležavanje ukida klasifikaciju jaja u sedam klasa, već predviđa samo dve klase kvaliteta - A i B. U prodaju može samo prva, a druga u - industriju.
Pošto se pretpostavlja da su na rafovima samo jaja A klase, ona se dalje klasifikuju po veličini - S, M, L i XL.
Jaja na samoj ljusci moraju da imaju odštampane brojeve koji otkrivaju kako je jaje proizvedeno, oznaku države i broj farme.