NE BRINE nas gubitak posla, više BRINEMO ZA PORODICE

Građani Srbije u najmanjoj meri zabrinuti za gubitak radnog mesta, pažnja im je sada usmerena na dobro zdravlje porodice, pokazuje istraživanje agencije Valikon.

Regionalna agencija za istraživanje tržišta Valikon (Valicon), krajem prethodne nedelje sprovela je istraživanje o tome kako i na koji način građani Srbije doživljavaju trenutnu situaciju izazvanu korona virusom.

Skoro 90% građana Srbije zabrinuto je u vezi sa epidemijom, dok 73% njih mere koje Vlada Republike Srbije donosi s ciljem sprečavanja daljeg širenja korona virusa smatra primerenim situaciji.

Čak 86% ispitanika izjavilo je da u najvećoj meri brine za članove svoje porodice dok se na drugom mestu nalazi briga za lično zdravlje, sa čime se saglasilo 46% ispitanika, kaže se u "Istraživanju javnog mnjenja Srbije i regiona, 24-29. mart 2020. godine".

Interesantno je da je svega 3 od 10 ispitanika, čak i pre zvaničnog predstavljanja paketa mera za pomoć ekonomiji i privredi od strane Kriznog štaba za otklanjanje nastalih i sprečavanje mogućih štetnih posledica zarazne bolesti COVID-19 po privredu, pokazalo zabrinutosti za ekonomske posledice širenja epidemije korona virusa.

Već i pre saopštavanja velikog ekonomskog paketa mera, 55% ispitanika je smatralo da su ekonomske mere koje su Vlada i Narodna banka primenile adekvatne.

Valicon 

Što se zabrinutosti za radno mesto tiče, procenti su najniži i iznose 11% u Srbiji, 12% u Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj, a u Sloveniji 10%.

S druge strane građani u Srbiji i regionu u velikoj meri očekuju pogoršanje u pogledu ličnih finansija.

Na pitanje: Kakvo je Vaše opšte finansijsko stanje, u poređenju sa periodom od pre pola godine? 70%

ispitanika iz Srbije odgovorilo je da ili očekuje pogoršanje ili je situacija u finansijskom pogledu već lošija, u BiH je taj procenat 77%, u Hrvatskoj 72% dok je u Sloveniji najniži i iznosi 67%.

Valicon 

Čak 60% ispitanika u Srbiji izjavilo je da u ovom trenutnu nije promenilo potrošačke navike, a 28% njih smatra da ih neće ni promeniti. S druge strane nalazi se 32% koje u nastupajućem periodu očekuje smanjenje lične potrošnje. Drugih 39% ispitanika ipak ocenjuje da je epidemija uticala na količinu potrošnje, te 10% ispitanika troši više nego ranije, a 29% troši manje u odnosu na pređašnji period.

Rezultati istraživanja u regionu pesimističniji su u odnosu na podatke u Srbiji, 77% ispitanika u Sloveniji, 79% u Hrvatskoj i 69% u BiH smatra da će trošiti manje ili već sada troši manje u odnosu na period pre pojave korona virusa.