Srpsko književno društvo ponovo pokreće ran9ije inicijative da se fond časova srpskog jezika u osnovnim i srednjim školama poveća, jer se pokazalo da je ovo sada nedovoljno.
"Pozivamo profesore srpskog jezika i književnosti, sve naučne i kulturne institucije u zemlji, predstavnike Univerziteta, SANU, istaknute umetnike, naučnike, i ostale javne ličnosti da od Ministarstva prosvete zajednički tražimo da učenici osnovnih i srednjih škola imaju nedeljnonajmanje pet časova srpskog jezika i književnosti", piše u saopštenju.
Prema oceni Srpskog književnog društva, mnoge reforme obrazovnog i školskog sistema u Srbiji bez izuzetka su oštetile najznačajniji školski predmet, koji je ostao na prvom mestu još samo u školskim dnevnicima.
"Insistirajući na preobimnosti gradiva i pozivajući se na neophodnost rasterećenja učenika, reformatori prosvete drastično su skratili spisak knjiga obavezne lektire, iz čitanki izbacili mnoge antologijske tekstove velikana svetske i nacionalne književnosti, učenike srednjih škola gotovo oslobodili obaveze da izučavaju gramatiku i, konačno, u nekim slučajevima drastično smanjili broj časova srpskog jezika, čime je u pitanje dovedena pismenost cele nacije. Svaka razvijena kultura poklanja veliku pažnju izučavanju jezika i književnosti, u mnogim zemljama učenici osnovnih škola imaju dvanaest časova jezika nedeljno", ističe Srpsko književno društvo.
Izražavajući zabrinutost za budućnost jezika iuz čvrsto uverenje da moderna sredstva komunikacije i brzina prenošenja informacija nisu prepreka, već podsticaj mladim ljudima da uče i stiču znanja, Srpsko književno društvo pozvalo je nadležne da pronađu način da se izučavanju srpskog jezika i književnosti u školama vrati nekadašnji značaj a učenicima omogući da odrastu u obrazovane ljude.
"Poznavanje jezika i književnosti su osnova kulture svakog društva koje drži do sebe i svog dostojanstva", poručuje se u saopštenju.