Društvo

STRUČNJAK OBJASNIO SVE O CRNOJ KUTIJI PALOG AVIONA: Da li ona može da otkrije uzrok tragedije kod Loznice

Autor Tamara Sekulović

U petak se oko 9.10 časova avion MiG 21 Vojske Srbije srušio tokom izvršenja redovnog letačkog zadatka u rejonu sela Brasina kod Malog Zvornika, a dva pilota su tragično izgubila živote.

Izvor: Prva

Nakon što je u Jutarnjem programu TV Prva gostovao prvo pukovnik u penziji Zoran Biserčić koji je bio rukovodilac aerodroma, ali i tehničar koji je učestvovao u pregledima vazduhoplova, svoje mišljenje o padu avion kod Loznice izneo je i Petar Vojinović novinar portala "Tango Six" i stručnja za vazduhoplovstvo.

Piloti major Dejan Krsnik i kapetan prve klase Zvonko Vasiljević iz 101. lovačko-avijacijske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade RViPVO Vojske Srbije poginuli su juče prilikom pada aviona MiG-21 u rejonu sela Brasina kod Malog Zvornika.

 I dok Ministarstvo odbrane vodi istragu o uzroku pada letelice i tragedije koja se dogodila, goruće pitanje je - šta se desilo i zašto...

Petar Vojinović je potvrdio da i u ovom avionu, iako je stariji model u pitanju, postoji takozvana crna kutija, odnosno "registrator parametara", koja će definitivno pomoći u utvrđivanju uzroka pada aviona.

"Za nijansu su ograničeniji od onih u novijim avionima, ali dovoljno da se rekostruiše da li je bio otkaz nekog ključnog sistema. Nažalost, ne poseduju registrator interne glasovne komunikacije između oba pilota, što može i ne mora biti deo uzroka ove nesreće", istakao je Vojinović i dodao da crne kutije "nekada ne mogu da prežive temperature koje nastau od udara", ali da ćemo to već videti.

On smatra da je rano da se priča o uzrocima nesreće, ali ističe da je statistika padova svakako zabrinjavajuća i da su avioni komplikovani za letenje.

"Uzroci mogu biti zbog loše organizacije i planiranja letenja, zatim tehnički otkaz koji se može dogoditi nakon provere da je avion ispravan pre poletanje i tokom leta. Procenat ljudskog faktora u nesrećama je veći od tehničkih otkaza, češće su piloti krivi od otkazne tehnike. To su sve neki faktori koji mogu biti uzeti u razmatranje", rekao je Vojinović i naglasio:

"U životnim, realnim uslovima, moguće je da se dogodi neka potpuna bizarna mešavina svega ovoga i da piloti ne moraju biti krivi, ali se onda postavlja pitanja o upotrebi tog aviona."

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Tagovi