PRODAJE SE GADAFIJEV LUKSUZNI MERCEDES: Izrađen je po njegovim idejama a nikad nije seo u njega, evo koliko košta

Jedan od najređih "majbahovih" automobila izgrađenih u 21. veku prodaje se u Holandiji, a svoje postojanje duguje nekadašnjem predsedniku Libije Moameru el Gadafiju.

Profimedia, Instagram/autoleitner/screenshot

Holandski diler skupocenih automobila "Auto Lajtner" oglasio je prodaju kupe "majbah 57S kruzeiro", koji je napravila kompanija Ksenatek. Ipak, dodatan pečat ovom luksuznom automobilu daje i to što ga je naručio nekadašnji predsednik Libije Muamer el Gadafi, i po čijim željama je modifikovan.

Nažalost, dugogodišnji vođa ove severnoafričke zemlje nije dočekao da se provoza u njemu s obzirom na to da je automobil izašao sa trake tek nakon Gadafijevog ubistva.

Ovaj "majbah 57S kruzeiro" je, kao luksuzno vozilo, bio opremljen točkovima od 20 inča, meko zatvarajućim vratima, grejačima i masažerima sedišta odvojenih frižiderom, sistemom klima-uređaja napred i pozadi, sistemom za zabavu na zadnjim sedištima.

Izrađen je u veoma elegantnoj i neuobičajenoj kombinaciji bež i bele boje, koje se i unutra pojavljuju, iako je kontrolna tabla obavijena belom i crnom kožom.

Da je automobil koji je naručio bivši predsednik Libije Muamer el Gadafi bio poseban, govori i podatak da su rukovodioci bili uvereni da mogu da prodaju 100 jedinica političarima, preduzetnicima, oligarsima i drugim bogatim ljudima širom sveta. Ipak, do toga nije došlo pošto je "Ksenatek", kompanija koja stoji iza njega, podneo zahtev za bankrot i zatvorio se nakon što je napravio samo osam planiranih automobila. Glavni razlog ovakvog poteza bilo je to što je jedan od njegovih glavnih investitora, kompanija sa sedištem u Saudijskoj Arabiji koja se zove "Auto kraljevstvo", naglo prestala da usmerava novac u projekat.

Ipak, kada je reč o samom automobilu, on predstavlja remek delo auto industrije. "Dajmler" je odobrio izradu tog automobila i napravljen je prema istim standardima kao i automobil redovne proizvodnje.

Nemački konstruktor "Ksenatek" odlučio je da modifikaciju započne sa kratkim međuosovinskim rastojanjem 5.728 milimetara, a ne dužim i lepšim 6.165 mm.

Nije promenio dužinu ili međuosovinsko rastojanje limuzine. Umesto toga, kreirao je "kruzeiro" proširujući prednja vrata, uklonio zadnja vrata i dodao više grebena na krovne stubove. Nekoliko drugih manjih vizuelnih podešavanja izdvojilo je kupe od limuzine, a unutrašnjost je dobila površniji izgled.

"Ksenatek" nije izvršio nikakve mehaničke modifikacije, pa snaga dolazi od šestolitarskog V12 dvostrukog turbopunjača izgrađenog od AMG-a do 604 konjske snage i obrtnog momenta od 738 njutnmetara.

Petostepeni automatski menjač pokreće zadnje točkove, a iako teži čak šest tona, potrebno je svega pet sekundi da dostigne brzinu od 100 kilometara na sat.

"Auto Lajtner", firma koja prodaje ovo vozilo, platio ga je 961.950 evra, iako kupci koji planiraju izvoz kupea van Holandije mogu da ga odvezu kući za 795.000 evra.

(Mondo)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.