Sektor 4 obuhvatio je radove na izgradnji leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 km, gde je izgrađena nedostajuća leva traka auto-puta, dva tunela: Lipak i Železnik, kao i tri mosta: most br. 9, 10 i 11, kao i preostali radovi na petlji Orlovača, rečeno je u "Putevima Srbije".
Završena je kompletna izgradnja petlje Orlovača sa pristupnim rampama, kao i petlja Petlovo Brdo sa po dve odvojene kolovozne trake, od Metroa do petlje Orlovača, uključujući i most 24, iznad starog kružnog puta od Rakovice do Železnika. Preostaje da se završi gradnja druge trake autoputa od Orlovače do tunela Straževica i da se završi izgradnja obe trake autoputa od Straževice do Bubanj Potoka.
Inače, cela deonica od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj Potoka duga je 20,4 kilometara sa pristupnim saobraćajnicama. Vrednost projekta je 227 miliona evra, a radovi se finansiraju 85 odsto iz zajma Eksim banke Kine i 15 odsto iz budžeta Srbije.
Izvođač radova je kineska kompanija „Power Construction Corporation of China“, a podizvođač azerbejdžanski AzVirt i domaće firme. Završetkom radova do Bubanj Potoka biće kompletirano oko 47 kilometara autoputa od Batajnice do Bubanj Potoka.
Ranije je izgrađena obilaznica od Batajnice do Dobanovaca i Ostružnice, sa novim mostom na Savi koji je izgrađen pored starog ostružničkog mosta. Planirana je i izgradnja nastavka obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva, kada bi cela obilaznica bila duga oko 69 kilometara. Tako bi se kompletirao ceo saobraćajni prsten oko Beograda, čime bi se potpuno izmestio teretni saobraćaj iz grada.
(Mondo/Tanjug)