Kiša već nedeljama ne zaobilazi Beograd, a poneki sunčani dan svi koriste da provedu u prirodi. Svakako da se i biciklisti raduju lepom vremenu i u potpunosti ga koriste za vožnju, sve dok ne ostave bicikl na sekund, a njega nema. Bilo da imaju jeftin ili skup bicikl, brinu istu brigu, gde da ga drže, a da im ga niko ne ukrade.
Bicikli se kradu na ulici, na Adi, iz ulaza, podruma, pa čak i ako ga na momenat ostavite ispred radnje, vezanog.
"Dva lica su organizovano ušla u zgradu i na četvrtom spratu, gde mi živimo, presekla dva čelična lanca kleštima za presecanje lanaca, zatim su sišli na treći sprat, presekli drugi čelični lanac, odvezli drugi bicikl, a pokušali su da ukradu i treći na šestom spratu, ali nisu uspeli", objasnila je stanarka zgrade Gorana Ilić.
Krađu bicikla obavezno prijavite policiji, a pre toga je poželjno da ga registrujete u policijskoj stanici ili nekoj od biciklističkih grupa, jer su tako veće šanse da ga pronađu ako nestane.
"Kako se to obično dešava, nađu negde neki prostor sa 20, 30, 40 ukradenih bicikala, onda vas pozovu da dođete da vidite da li je jedan od tih bicikala vaš", kaže Nebojša Stojković iz udruženja "Ulice za bicikliste".
Ako ste kupili skup bicikl, najbolje je da ga osigurate. I ono što je skoro nemoguće u današnje vreme, pobegnite u anonimnost, dakle, ne objavljujte često selfije na biciklu sa tagom lokacije na društvenim mrežama . To je mamac za lopove.
I obične sajle mogu lako da se preseku. Čak i ako postoje kamere ispred ulaza i u podrumu zgrade, nikada nisu najsjajnije rešenje. I sa malo boljom zaštitom, može se desiti da bicikl "dobije noge".
"Prva i osnovna stvar je da bicikl mora da ima sajlu. Sajlu možete da vežete i za neko drvo ili banderu. Najosnovnija vrsta sajle je ona najtanja i najkraća, prosečne je dužine, najjeftinija je i stavlja se kada se bicikl ostavlja na kratko", kaže prodavačica u radnji sa biciklima Ana Vukašinović.
Ako bicikl ostavljate na duže vreme, tamo gde nema dosta ljudi i gde bi pre mogao da bude ukraden, onda je bolje staviti deblju sajlu koja može da bude na šifru ili na ključ.
"Najbolje je staviti neki debeo lanac ili neku od specijalnih brava za zaključavanje bicikala. Obične sajle koje se kupuju za 500 do 1.000 dinara po radnjama nisu neka zaštita, lako se preseku za 20 do 30 sekundi makazama za armaturu", objašnjava Nebojša Stojković.
Pouzdana sajla košta i do 5.000 dinara. Postoji urbana legenda o dečku kojem je bicikl bio star, a sajla nova. Sajla je nestala, a bicikl ga je čekao pored bandere.
(MONDO/RTS)