Kada je planiranje letovanja u pitanju, većina srpskih turista odlučuje da uplati aranžman preko agencije. Međutim, dešava se da u pojedinim situacijama agencija neplanirano otkaže putovanjem, te mnogi strahuju da bi to moglo i njima da se dogodi.
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača objasnio je šta je potrebno da uradite ako vam turistička agencija preko koje ste uplatili letovanje otkaže aranžman ili ne ispuni obavezu.
Kako je istakao Gavrilović, prva i najbolja opcija je da se postigne dogovor između oštećenog putnika i turističke agencije da mu ona u dogledno vreme isplati novac. No, kako kaže, često najlakši način nije izvodljiv te je potrebno primeniti neke druge opcije
"Ali ono što je najefikasnije često nije ostvarivo. Zato, ako agencija nastavi sa normalnim funkcionisanjem, ali nije u mogućnosti ili nema dovoljno sredstava da isplati svakog pojedinačnog putnika, sledi tužba od strane oštećenog putnika. To je potrošački spor u kojem oštećeni ne plaća apsolutno ništa", rekao je Gavrilović za B92.
Kako kaže, poslednja opcija podrazumeva situaciju ako agencija propadne. U tom slučaju se ide na tužbu i tada se putnici obeštećuju od polise osiguranja ove turističke agencije.
Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić nedavno je istakao da kada je reč o nadležnostima "YUTE" u slučaju sporova putnika sa agencijama, turisti mogu da se obrate ovoj asocijaciji ukoliko je agencija sa kojom imaju problem njihova članica.
"Mogu da se jave našim advokatima da pokušamo da brže i bez intervencije inspekcije pomognemo da se nađe rešenje za nastali problem. Međutim, ukoliko agencija nije članica, pomoć je praktično svedena na savetodavnu", istakao je Seničić.
(MONDO)