SATIMA NE USTAJEMO, NEMAMO VAZDUHA, KONTROLIŠU NAS KAMERE Milena ispričala kroz kakav pakao prolaze SLUŽBENICI U BANKAMA

Svi znaju kako je biti klijent i završavati poslove na šalteru u banci, ali retko ko zna kroz šta prolazimo mi koji radimo ovaj posao, kaže bankarska službenica.

MONDO/Goran Sivački/Motortion/iStockphoto/YouTube/Printscreen/kanal9tvns

Milena Mićić (48) godinama je radila na šalteru u banci i kaže za MONDO da je to posao koji nikome ne bi preporučila.

Iako se ovaj posao do nedavno smatrao "gospodskim", sa redovnom platom i dobrim uslovima rada, sve se promenilo i sada je to rudarski rad, tvrdi ona. 

"Mnogi misle, lako je meni, lepo se obučem, sednem u klimatizovano, kuckam po tastaturi i to je to. Retko ko zna kakvi su zapravo uslovi, kroz šta mi prolazimo sa ljudima koji dolaze na šalter i zašto je većina radnika pod konstrantnim stesom. Da ne pričam o tome što u nekim bankama satima ne možeš ni da makneš sa stolice", kaže Milena Mićić. 

SVI MISLE DA NIŠTA NE RADIMO OSIM KUCKANJA PO TASTATURI

Milena Mićić je ekonomista i radi u jednoj od najvećih banaka u Srbiji. Kada se zaposlila putovala je do posla 30 kilometara u jednom pravcu, odlazila rano ujutru vraćala se kasno uveče, dok je nisu premestili u bližu ekspozitoru. 

"Ono što mnoge vuče ka ovom poslu jesu redovne plate koje ne kasne. Žene obično misle imaću uvek sređene nokte, biću uvek našminkana i radiću super posao. To je u redu, samo ako su spremne na sve ostalo što taj posao nosi sa sobom. Svi u mojoj okolini kažu, najbolji je posao u bankama, ipak si ti završila ekonomiju, pa gde ćes bolje od toga. Jos govore da se tamo ništa ne radi, samo sede i vrše uplate i isplate, ne muče se, čuvaju kičmu, zdravlje. Ništa od toga nije istina", tvrdi Milena.

NE SMEMO NI DO TOALETA

Posao na šalteru je mnogo drugačiji nego što ga zamišljamo, jer sa sobom donosi niz stresova i problema, tvrdi ona. 

"Svi smatraju bankarske službenice osobama koje su hladne, klijenti ih ne interesuju i samo čekaju pauzu. U praksi uopšte nije tako. Mi imamo gomilu obaveza kojima smo obavezani ugovorom. Recimo, ne smemo da odemo do toaleta, da pijemo vodu niti bilo šta drugo, ako klijenti čekaju. To piše u aneksu većine ugovora u bankama, što naravno nije po pravilu o famoznih 30 minuta pauze", tvrdi Milena Mićić. 

KONTROLIŠU NAS KAMERE, DELUJEMO KAO ROBOTI

Kako kaže, izvršenje njihovih obaveza, odnos prema klijentu i nošenje maske često se kontroliše uz pomoć kamera, koje su navodno tu zbog zaštite od krađe i malverzacija. 

"Klijenti se ređaju kao na traci. Prema pravilima banke, sa njima moramo da imamo strogo poslovni odnos i komunikaciju. Oni ne znaju da li si ti gladn, žedan, da li ti je hladno, možeš li da dišeš pod maskom, jesi li nervozan. Zbog tog stanja u koje upadamo često im delujemo kao roboti. Moramo tako jer drugačije ne bismo uspeli da obavimo posao, dok sve vreme neko nadzire kako radite", kaže ona. 

KADA POPIJEM ČAŠU VODE, 10 LJUDI ČEKA U REDU

Kada ćete moći da uhvatite momenat za pauzu, to se nikada ne zna, tako može da prođe i dva sata, a da nemam priliku da ustanem, tvrdi bankarska službenica za MONDO. 

"Pritom, ne mogu da popijem ni času vode, da kada se ne vratim ne zateknem bar 10 ljudi koji čekaju u redu, o hrani da ne govorim. Od njih bar jedan mora da bude vidno nervozan i da nas seče pogledom, zato što je morao da čeka. Ima sitacija kada ih zaista razmem, kada su velike gužve i redovi ispred banke, posebno sada u vreme korone. Ali kada čekaju svega par minuta i odmah imaju komenatre i zamerke, stvarno je teško suzdržati da se da im ne kažete ništa", kaže naša sagovornica. 

PROZORI SE NE OTVARAJU, STRES KONSTANTAN

Svi misle da je u bankama zimi toplo, a leti je sve rashlađeno. Ipak, ne znaju da je nama jako zagušljivo upravo zbog klime, ništa se ne provetrava je prozori ne smeju da se otvaraju, a filijala je konstantno puna ljudi.

"Mnogi zaposleni zbog toga su imali problema sa respiratornim infekcijama, dok zbog neredovne ishrane i stresa mnogi imaju i druge probleme. Nervoza i žurba su svakodnevni, a da ne pričam o tome što su neke kolege doživele i pljačke, od koje su se jedva oporavile. Samo su ih prebacili u drugu ekspozituru, umesto da ih pošalju kući taj dan. Zato su mnogi davali otkaze", kaže Milena Mićić. 

NA MNOGA PITANJA NEMAMO ODGOVOR

Dodatni problem je što bankarski službenici redovno dobijaju nove uredbe i procedure koje treba da proslede klijentima, iako često nemaju jasne isnstrukcije o načinu kako nešto treba da se primeni.  

"Na mnoga pitanja jednostavno ni mi nemamo odgovor, koji se traži od nas. Nikoga to ne interesuje, daju nam nekoliko smernica koje treba da ponavljamo klijentima kao papagaji. Vidimo i sami kada nešto nije u redu, ali ne možemo ništa da uradimo. Žele da radite 10 poslova u isto vreme, da pričate sa dva klijenta istovremeno i da znate uslove svih banaka u Srbiji kako bi klijentu tobože otvorili oči da imate najbolje uslove.", kaže ona. 

VAMA JE TEŠKO DA ODETE DO BANKE JEDNOM U MESEC DANA

Prema njenim rečima, "nije zlato sve što sija" i zato savetuje svima da dobro razmisle o uslovima koje dobijaju kod ovoh zaposlenja. 

"Ništa nije vredno zdravlja i živaca. Kada shvatite koliko je vama teško kada treba da odete do banke jednom u mesec dana, razmislite kako je onima koji tamo rade. To svakako nije ono za šta su se školovali i šta su priželjkivali za sebe. Verovatno da ima banaka koje imaju bolje uslove za svoje zaposlene i ako je tako, bilo bi pošteno da se ti uslovi primenjuju svuda", kaže bankarska službenica.