KLIK SUPER APLIKACIJA: Na jednom mestu plaćanje, četovanje, naručivanje hrane ili taxi-ja i rezervacija hotela i karata

Krajnji cilj domaćih autora aplikacije je da ovaj digitalni novčanik bude dostupan svima u Srbiji.

MONDO/Uroš Arsić

U Naučno-tehnološkom parku u Nišu predstavljena je KLIK super aplikacija, čiji su autori domaći stručnjaci, a koja u sebi sadrži druge brojne aplikacije za plaćanja i za obavljanje različitih poslova.

Prema rečima kreatora aplikacije, Stefana Đokovića, u aplikaciji su integrisane sve usluge koje su potrebne na dnevnom nivou.

Pored gradskih usluga koje je potrebno platiti, ideja je da putem aplikacije može da se poruči hrana, da se pozove taksi, kupi nešto iz neke lokalne prodavnice u gradu, zakaže frizer, zubar, rezerviše hotel ili avionska karta i mnoge druge stvari“, rekao je Đoković.

On je istakao da je ideja tima koji je napravio aplikaciju da svi mogu da koriste njihovu infrastrukturu za plaćanje, da tu mogu sigurno da čuvaju svoj novac i da integrišu plaćanje.

Naš krajnji cilj je da digitalni novčanik bude dostupan svima do kraja godine. Ljudi će moći jedni drugima da šalju novac kroz ‘čet“, rekao je Đoković i dodao da je ideja da nakon testiranja KLIK aplikacije u Nišu, ona bude korišćena i u drugim gradovima.

Prema njegovim rečima, tim stručnjaka je na razvijanju aplikacije KLIK radio oko godinu i po dana.

Marketing menadžer KLIK-a Nevena Antić izjavila je da slična aplikacija ne postoji ni na domaćem ni na evropskom tržištu.

Aplikacija je dostupna na Google Play i Apple AppStore prodavnici. Trenutno ima funkciju ‘četa’. Jako je bezbedna, jer se podaci čuvaju na serveru i ne prodaju se u komercijalne svrhe, što znači da neće imati reklame i korisnici neće brinuti o privatnosti svojih poruka“, istakla je Antić.

Ona je objasnila i to da je KLIK aplikacija urađena po uzoru na slične aplikacije koje se koriste u Kini i drugim azijskim zemljama.

This browser does not support the video element.

SuperKlik aplikacija grad Niš  SmartLife

Milena Đurđanović, operativni direktor KLIK aplikacije, rekla je da su trenutno potpuno okupirani ovim projektom, a istakla je i značaj aplikacije u kontekstu današnjeg vremena.

Pravimo digitalni novčanik. Trenutno smo omogućili ljudima da mogu da čitaju vesti u našoj aplikaciji, i širimo jednu mrežu tih usluga, gde na kraju planiramo da imate samo jednu aplikaciju, da više ne koristite svoju karticu, da ne odlazite do banke da biste platili račun i u krajnjoj meri želimo da vam uštedimo vreme“, objasnila je Đurđanović.

Objasnila je i opciju digitalnog transfera novca.

“To je funkcija u kojoj ćete moći, u onom momentu gde birate da pošaljete fotografiju, postojaće dugme “Pošalji novac”, kliknete na njega i to je praktično instant plaćanje, u sekundi sa vašeg na moj digitalni novčanik stiže novac. Ono što je bitno jeste da je sve apsolutno sigurno i bezbedno. Bićemo upisani u Narodnoj banci Srbije i potpisali smo ugovor sa Institucijom elektronskog novca, kako bi to imalo težinu, pa naši korisnici ni u jednom momentu neće morati da brinu o sigurnosti“, zaključila je Milena Đurđanović.

KLIK SuperApp za pametnije gradove

KLIK aplikacija ide u korak sa ciljevima digitalizacije i unapređenja čitave države pomažući stvaranje pametnijih gradova u okviru Smart city projekta.

Jedna od prednosti ove aplikacije odnosi se na učenike i studente koji će moći da:

- Se prijavljuju na i uplaćuju svoje ispite preko KLIK aplikacije putem mobilnog telefona
- Dobijaju informacije vezane za predavanja, literaturu…
- Uplaćuju školarinu, kiriju za učeničke i studentske domove i menzu.
- Rezervišu knjige u biblioteci ili
- Zakazuju konsultacije sa nastavnicima i profesorima.

Takođe, preko KLIK aplikacije mogu biti povezani i gradski komunalni sistemi, finansijski sistemi, ali i saobraćajni i energetski sektor.

S druge strane, KLIK aplikacija eliminiše čekanje u redovima. Samo preko svog mobilnog telefona građani mogu:

- Izvršiti uplatu potrebnih taksi
- Dati ponudu svojih usluga državnim institucijama ili
- Dobiti željene informacije na jedan klik svog telefona.

Na ovaj način KLIK aplikacija štedi vreme, kako građana, tako i zaposlenih u državnim službama i ustanovama omogućavajući postizanje boljeg kvaliteta života i rada kroz digitalizaciju i digitalnu transformaciju.

Tekst je objavljen u sklopu projekta koji je sufinansiran iz budžeta grada Niša. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.