10 NAJJEFTINIJIH AUTOMOBILA, ALI NOVIH: Šok cene za vozila iz fabrike, 1 popularan poskupeo DUPLO! Evo koliko koštaju

Cene automobila sa rastućom inflacijom otišle su u nebo, pa su tako nova najjeftinija vozila sada više od 10.000 evra.

Youtube/screenshot/cnbc

Cene automobila drastično su porasle u poslednje dve godine, pa se mnogi kupci odlučuju za polovna vozila, jer je nove automobile za 10.000 evra sada nemoguće naći. Sada je za kupovinu potrebno izdvojiti 30% više novca nego ranije, a za mali gradski automobil, koji je svima potreban, sada je potrebno izdvojiti i do 15.000 evra. 

Za one koji žele da pazare potpuno novi automobil, donosimo najpristupačnije izbore.

1.Fiat Panda: od 11.550 evra

Najpristupačniji novi model u Srbiji je Fiat Pandi sa cenom od 11.550 evra. Tu je i verzija sa pogonom na tečni naftni gas koja košta 200 evra više. Panda izborom bolje opreme i pogona na svim točkovima može biti i dosta skuplja, pa se tako na vrhu ponude nalazi Panda Cross 4×4 sa cenom od 19.900 evra.

2. Hyundai i10: od 11.890 evra

Drugi najjeftiniji automobil na domaćem tržištu je treća generacija najmanjeg Hyundaija koja je predstavljena 2019. godine. Poznato je da je nestašica mikročipova najmanje pogodila korejske proizvođače, što se i ogleda u ceni njihovih automobila. Sada startuje sa 11.890, a prošle godine početna cena ovog automobila iznosila je 10.490 evra.

3. Volkswagen up!: od 13.965 evra

Mali, gradski automobil kompanije iz Volfsburga je adut Volkswagena u ovom segmentu već deset godina. Proizvodnja gradskih automobila trpi zarad veće zarade proizvođača, pa je ovakve modele izuzetno teško naći na tržištu.

4. Kia Picanto: od 13.999 evra

Najmanji model korejskog proizvođača u verziji sa jednolitarskim benzincem koji razvija 67 KS košta skoro 14 hiljada evra.

6. Renault Clio: od 14.790 evra

Peta generacija najprodavanijeg gradskog modela Renaulta donela je niz unapređenja. Iako je zapravo kraći od prethodnog, novi Clio nudi više prostora, pa čak i najveći prtljažnik u svojoj klasi, skoro 400 litara. Najjeftiniju verziju pokreće benzinac sa 65 KS, a za dizel motor je potrebno doplatiti 2.600 evra, dok hibridna varijanta košta 22.390 evra.

7. Kia Rio: od 14.799 evra

Južnokorejski kompaktni hečbek je u ranijim izdanjima bio čest izbor domaćih kupaca, a za aktuelnu, četvrtu generaciju u Srbiji treba izdvojiti skoro 15.000 evra. U osnovoj verziji dolazi sa 1,2-litarskim motorom od 84 KS. Za snažniju varijantu sa 1,4-litarskim benzincem sa 100 KS potrebno je izdvojiti najmanje 16.899 evra, dok bolje opremljene verzije sa automatskim menjačem dostižu cenu od 20 hiljada evra.

8. Suzuki Swift: od 14.800 evra

Swift ima blago-hibridnim sistemom sa motorom od 1,2 litra i 84 KS. Radi se o dva vrlo slična automobila, s tim što Swift nudi nešto elegantniji dizajn za 400 evra više.

Ukoliko želite najbolje opremljenu verziju sa pogonom na sva četiri točka, morate doplatiti još 5 hijada evra, dok je varijanta sa prednjim pogonom i CVT menjačem u najvišem paketu opreme dostupna za 19.700 evra.

9. Dacia Logan: od 14.840 evra

Nova generacija modela Dacia Logan donela je brojne izmene i unapređenja, pa je sedan iz Rumunije sada veći i moderniji. Sa početnom cenom od 14.840 evra, radi se o najjeftinijem sedanu na domaćem tržištu.

10. Škoda Fabia: od 14.998 evra

Nova generacija češkog gradskog automobila donela je pored svih unapređenja i znatno višu cenu, pa je Fabia sada i za 50% skuplja nego pre godinu dana.

Za ovaj novac dobija se jednolitarski benzinac sa 65 KS, a uz doplatu je moguće dobiti i snažnije verzije sa 80, 95, 110 i 150 KS. Najbolje opremljena Fabia sa automatskim menjačem i najsnažnijim agregatom ima cenu veću od 20.000 evra.

(MONDO/Nova)