Istraživanja sprovedena u Sjedinjenim Američkim Državama, Evropi i Australiji pokazala su da premijum brendovima automobila najbrže pada vrednost. Porsche, Jeep i MINI su brendovi kojima najmanje pada vrednost. Oni zadržavaju najveću vrednost kad se najniža tržišna vrednost automobila oduzme od početne cene.
Tako će, na primer, kako se objašnjava, Porsche izgubiti "samo" 64,4 odsto svoje vrednosti tokom godina, dok će Lexus izgubiti 89,9 odsto svoje vrednosti.
"Iako Porsche proizvodi sportske automobile, njegovi modeli su dovoljno praktični za svakodnevnu vožnju. 911 je verovatno jedan od najlegendarnijih automobila u automobilskoj istoriji. Nije ni čudo što je potražnja veća od ponude. Poršeovi automobili su pouzdani, izdržljivi i imaju prepoznatljiv izgled koji privlači kupce", objašnjava Matas Buzelis iz firme carVertical.
Među vozilima sa visokom preostalom vrednošću, pojavljuju se i brendovi kao što su Hyundai i Toyota. Ta vozila su pristupačnija i obično imaju niže troškove održavanja, što povećava njihovu poželjnost među kupcima polovnih automobila.
Brendovi automobila kojima najviše pada vrednost tokom godina su Chrysler, Audi i Seat. Na primer, maksimalni pad vrednosti novog Chrysler-a će na kraju biti -96,8 odsto (u proseku za 25 godina), što ga čini brendom koji gubi većinu svoje vrednosti na tržištu.
Iako potrošači vole Infiniti, BMW i Volvo, njihova vrednost se vremenom takođe značajno smanjuje. Polovni automobili marke Toyota dostižu najnižu vrednost sa 19 godina, dok je kod BMW-a to 21. godina. Ipak, vozila marke Toyota gube oko 88,7 odsto vrednosti, dok kod BMW-a taj postotak iznosi 93,8%.
"BMW i drugi brendovi luksuznih automobila obično imaju funkcije i tehnološka poboljšanja koja kupci polovnjaka ne cene. Ako možete da priuštite novi BMW, Mercedes-Benz ili Land Rover, verovatno želite sav luksuz i inovacije koje možete da dobijete. Osoba koja traži polovan automobil daje prednost ceni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne funkcije. Zato je polovna Tojota za mnoge kupce privlačnija od BMW-a", objašnjava Buzelis.
Vlasnici Audija (-96,2 odsto), Seat-a (-95,8 odsto) i Škode (-95 odsto) takođe ne treba da očekuju da dobro prođu prilikom prodaje svojih starih vozila.
Prema istraživačima kompanije carVertical, prosečna starost vozila kojima je najviše pala vrednost je od 20 do 23 godine. Međutim, različiti brendovi automobila dostižu najnižu vrednost u različitim fazama.
Porsche i MINI najmanje koštaju kad napune 15 godina. Kad dostignu to godište, vrednost ponovo počinje da im raste. Dobro očuvani modeli mogu biti vredna investicija. Isuzu, Suzuki, Kia i Dacia su u suprotnoj priči – dostižu cenovno "dno" sa 30 godina.
(MONDO)
Partizan izgubio uz zvuk sirene! Opet nije ušla kada je bilo najvažnije, serija poraza sve duža!
Crvena zvezda razbila Albu u Pioniru: Morala je da pobedi i uradila je to furiozno!
"Došli su na odmor, ali idu kući sa porazom" Trener Pariza peckao Grobare zbog poraza za infarkt
Istorija srpskog fudbala, evropska pobeda u Bačkoj Topoli! TSC razbio Švajcarce, pamtiće dugo Miloša i Petra
"Crvena zvezda ismeva Real Madrid": Španski mediji bruje o prozivkama sa Marakane