• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVIM AUTOMOBILIMA NAJBRŽE PADA CENA, A MNOGI BI VOLELI DA IH VOZE: Ako planirate kupovinu, ovi polovnjaci su dobar izbor

Autor Ivana Lazić

Brendovi automobila kojima najviše pada vrednost tokom godina su Chrysler, Audi i Seat.

 Automobili kojima najbrže pada cena Izvor: Youtube/screenshot/cnbc

Istraživanja sprovedena u Sjedinjenim Američkim Državama, Evropi i Australiji pokazala su da premijum brendovima automobila najbrže pada vrednost. Porsche, Jeep i MINI su brendovi kojima najmanje pada vrednost. Oni zadržavaju najveću vrednost kad se najniža tržišna vrednost automobila oduzme od početne cene.

Tako će, na primer, kako se objašnjava, Porsche izgubiti "samo" 64,4 odsto svoje vrednosti tokom godina, dok će Lexus izgubiti 89,9 odsto svoje vrednosti.

Možda će vas zanimati

"Iako Porsche proizvodi sportske automobile, njegovi modeli su dovoljno praktični za svakodnevnu vožnju. 911 je verovatno jedan od najlegendarnijih automobila u automobilskoj istoriji. Nije ni čudo što je potražnja veća od ponude. Poršeovi automobili su pouzdani, izdržljivi i imaju prepoznatljiv izgled koji privlači kupce", objašnjava Matas Buzelis iz firme carVertical.

Među vozilima sa visokom preostalom vrednošću, pojavljuju se i brendovi kao što su Hyundai i Toyota. Ta vozila su pristupačnija i obično imaju niže troškove održavanja, što povećava njihovu poželjnost među kupcima polovnih automobila.

Brendovi automobila kojima najviše pada vrednost tokom godina su Chrysler, Audi i Seat. Na primer, maksimalni pad vrednosti novog Chrysler-a će na kraju biti -96,8 odsto (u proseku za 25 godina), što ga čini brendom koji gubi većinu svoje vrednosti na tržištu.

Iako potrošači vole Infiniti, BMW i Volvo, njihova vrednost se vremenom takođe značajno smanjuje. Polovni automobili marke Toyota dostižu najnižu vrednost sa 19 godina, dok je kod BMW-a to 21. godina. Ipak, vozila marke Toyota gube oko 88,7 odsto vrednosti, dok kod BMW-a taj postotak iznosi 93,8%. 

"BMW i drugi brendovi luksuznih automobila obično imaju funkcije i tehnološka poboljšanja koja kupci polovnjaka ne cene. Ako možete da priuštite novi BMW, Mercedes-Benz ili Land Rover, verovatno želite sav luksuz i inovacije koje možete da dobijete. Osoba koja traži polovan automobil daje prednost ceni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne funkcije. Zato je polovna Tojota za mnoge kupce privlačnija od BMW-a", objašnjava Buzelis.

Vlasnici Audija (-96,2 odsto), Seat-a (-95,8 odsto) i Škode (-95 odsto) takođe ne treba da očekuju da dobro prođu prilikom prodaje svojih starih vozila.

Prema istraživačima kompanije carVertical, prosečna starost vozila kojima je najviše pala vrednost je od 20 do 23 godine. Međutim, različiti brendovi automobila dostižu najnižu vrednost u različitim fazama.

Porsche i MINI najmanje koštaju kad napune 15 godina. Kad dostignu to godište, vrednost ponovo počinje da im raste. Dobro očuvani modeli mogu biti vredna investicija. Isuzu, Suzuki, Kia i Dacia su u suprotnoj priči – dostižu cenovno "dno" sa 30 godina.

(MONDO)

Pročitajte i ovo:

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrčela

Ma, ne vrede ništa. Dobar auto je do 150k, posle toga skoro može na otpad. Naši ljudi neće da se pomire, da svaki, ali svaki i svaki auto, koji se uveze kod nas, prešao je bar, ali bar i bar 500-600k i svaki, ali svaki i svaki je učestvovao u sudaru. E, sad, to što mi moramo da ih havlimo, to je drugo, jbg. Ja ne razumem šta natera čoveka da kupi polovan bmw, prešao minimum, ali minimu 300k, ako ima sreće i da ga plati 30+ hiljada €, a nova, iz salona Honda Accord, znači limuzinčina astronomska 21 hiljada €?

special image