JE L MOGUĆE DA TO RADE? Iz GSP-a otkrili kako peru autobuse, ali i da jedna stvar u prevozu postaje PROŠLOST!

Radnici GSP-a svako veče se suočavaju sa smećem koje građani ostavljaju u prevozu, a u slučaju kada temperatura noću padne ispod 5 stepeni, vozila se ne peru.

MONDO/Stefan Stojanović

Koliko puta ste samo ušli u autobus i oko sebe zatekli hrpu smeća, našli se u oblaku neprijatnog mirisa i ostali da stojite kako biste izbegli prljava sedišta? Ta tužna slika postala je naša svakodnevnica, ali koliko god bilo teško da shvatimo – krivci smo upravo mi sami jer sva vozila Gradskog saobraćajnog preduzeća peru se svako veče kako spolja, tako i iznutra.

Iz ovog preduzeća navode da se u okviru redovnog pregleda koji se svakodnevno obavlja, vozila peru vodom, hemijskim sredstvima, kao i četkama.

„Procedura je takva da kada se vozilo povuče iz saobraćaja ide u garažu, a kada uđe na kapiju garaže ide da mu se natoči gorivo. Odmah nakon toga se vrši čišćenje i pranje vozila, tj. vozilo prolazi kroz liniju pranja. Iako u većini pogona imamo četke, dodatno se spolja pere, zatim iznutra“, kažu iz GSP-a.

Oni navode da se ćišćenje vozila vrši svako veče, osim zimi kada temperatura padne ispod 5 stepeni Celzijusa jer bi se u suprotnom zaledio mehanizam od vrata.

„Stižu nam niske temperature tokom noći i to je onda problematično što se pranja tiče, pa se u tom slučaju samo smeće uveče fizički izbacuje“, objašnjavaju nadležni i kažu da je upravo smeće najveća poteškoća sa kojim se suočavaju radnici.

MONDO/Stefan Stojanović 

Putnici po vozilima ostavljaju pune kese kućnog smeća

„Kod nas je najveći problem fizičko smeće jer mi tokom noći iz 1.500 vozila koja danas budu u saobraćaju, tramvaja, trolejbusa, autobusa, izbacimo skoro tonu smeća. Ne možete da zamislite šta ljudi ostavljaju u autobusu. Bacaju papire, semenke, kese iz pekare, stalno nalazimo ambalaže od jogurta, limenke, ali najgore od svega je što ostavljaju kese sa kućnim smećem koje smo našli ne jednom, nego sto puta“, navode iz ovog preduzeća.

Najgore je kada se održavaju festivali, velike utakmice i kada se igra derbi, pa na mnogim linijama bude hrpa smeća, flaši alkohola i limenki piva. Kontrolori po pogonima kažu da najviše problema u pogledu higijene imaju najopterećenije linije kao što je 95-ica, ali i prigradske linije gde umesto zglobnih voze solo autobusi.

Tapacirana sedišta u prevozu su prošlost

Kada su sedišta u pitanju, u GSP-u navode da će ubuduće stizati vozila sa antivandal sedištima kako bi se sprečila materijalna šteta, ali i održali higijenski uslovi.

„Kada su kupljeni CAF-ovi tramvaji, u roku od godinu dana sva sedišta su bila toliko prljava da nisu mogla da se očiste, pa smo sukcesivno u svim tramvajima stavljali umesto tapaciranih, plastična antivandal sedišta. Zato se sada nova vozila naručuju upravo sa tim antivandal sedištima koja su praktična za održavanje i ne mogu lako da se polome“, kažu iz GSP-a i apeluju na građane da vode računa o higijeni.

(MONDO)