Poznato je da je Srbija zemlja polovnjaka, jer novih godišnje prodamo tek nešto više od 20.000, a polovnih i preko 100.000. Ipak, prodaja polovnih vozila u prvoj polovini ove godine pala je za 5,7 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a cene su skočile. Zbog toga je značajno da znate kako da pametno pregovarate i smanjite cenu čak za jednu petinu.
Pronalaženje slabih tačaka automobila
Svaki model ima specifične slabosti, koje treba unapred da znate. Čitajte onlajn ocene za automobil koji želite da kupite, kako biste razumeli njegove potencijalne probleme i ranjivosti. Ako ste zaista zainteresovani za neki automobil, ne otkrivajte to prodavcu. U suprotnom će vam biti teško da sa njim pregovarate.
Čak i korišćeni automobil sa najboljim izgledom verovatno ima nedostatke. Koroziju, neispravnu elektroniku, istrošene pneumatike, curenje tečnosti, ogrebotine i udubljenja lako će uočiti i profesionalni i neiskusni vozači.
Nakon kontrole unutrašnjosti i spoljašnjosti vozila uvek izvršite probnu vožnju, jer ćete tako dobiti više informacija o vozilu nego na bilo koji drugi način. Obavezno testirajte vozilo na različitim terenima i pri različitim brzinama. Isprobajte sve stepene prenosa, proverite da li kočnice pravilno rade i poslušajte da li se u motoru i sistemu oslanjanja stvara buka.
Sa prodavcem treba razgovarati čak i o najmanjim problemima, jer će to pomoći kod pregovora o konačnoj ceni.
Evidencije o istoriji pomažu da steknete prednost u pregovorima
Prodavac uvek više zna o vozilu od kupca. Zbog te neravnoteže on u pregovorima ima prednost, osim u slučaju kada ste spremni da zađete dublje u prošlost automobila. Onlajn provera istorije vozila omogućava uvid u evidencije o lažnim kilometražama, oštećenjima, promenama registracije, održavanju i ostalim korisnim informacijama.
"Ako kupac otkrije neke negativne evidencije o istoriji ili dokaze o nezgodama, to može olakšati pregovore. Provera istorije nekog korišćenog automobila predstavlja ključni korak i, ako se on propusti, može doći do preplaćivanja vozila koje je u lošem stanju“, izjavljuje Matas Buzelis, stručnjak u oblasti automobilske industrije i rukovodilac odeljenja za komunikacije u kompaniji carVertical.
15,2% svih automobila koji su provereni na platformi carVertical imalo je podešenu kilometražu, dok je više od polovine (52,3%) u svojoj istoriji imalo evidentirana oštećenja. Time se dokazuje da je verovatnoća kupovine automobila sa izmenama na odometru ili jeftinim popravkama relativno velika.
Pregovaranje sa prodajnim centrima je teže
Mnogo je lakše pregovarati sa privatnim prodavcima nego sa prodajnim centrima. Budući da renomirane kompanije za trgovanje automobilima pregledaju automobile pre nego što ih prodaju, oni znaju koliko određeni model vredi i mogu da odbiju znatno snižavanje cene. Međutim, to ne znači da sa njima ne možete da pregovarate.
"Nažalost, u trgovanju korišćenim automobilima ne primenjuju se magični popusti. Ako je za vozilo utvrđena razumna cena, sniženje može biti gotovo nemoguće. Međutim, u zavisnosti od stanja automobila i početne cene, troškove možete smanjiti i do 20%“, objašnjava Buzelis.
Čak i ako se prodavac saglasi sa nižom cenom, neki automobili nisu vredni kupovine. Trebalo bi da kupci razmišljaju dugoročno i procene potencijalne troškove održavanja, kao i preostalu vrednost vozila nakon nekoliko godina. Niko ne želi preterane troškove i probleme sa prodajom u budućnosti.
Bonus video:
(Mondo/Vrele gume)