Kraj leta i početak jeseni su doba kada je dobro prodati vozilo. Najviše izveštaja o istoriji automobila kupci dobijaju u avgustu - 9,1 odsto i septembru - 8,9 odsto. Ovo ne bi trebalo da bude iznenađenje, jer neki vozači žele da kupe automobil pre nego što nastupi zimska sezona.
Proleće je vreme kada tržište polovnih automobila cveta
Vozači ne bi trebalo da žure da svoje automobile stavljaju na oglasne sajtove tokom zimske sezone. Izgleda da je bolje sačekati i prodati polovni automobil u martu, kada ljudi kupuju 8,2 odsto godišnjih izveštaja o istoriji automobila koje generiše carVertical, aprilu - 8,4 odsto ili maju - 8,5 odsto, što ukazuje da je potražnja u proleće veća nego u hladnijim mesecima. Mnogi ljudi koji planiraju da kupe vozilo obično odlažu odluke o kupovini do toplijih meseci, kako bi izbegli vožnju u teškim uslovima.
"Proleće je lakše vreme za vožnju, jer su dani duži i ima manje opasnosti, poput mokrih ili snežnih puteva. Početnici u vožnji obično preferiraju da počnu voziti automobil u sigurnijem okruženju, što utiče na potražnju", objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u carVertical.
Vreme je ključno
Izbor pravog trenutka može pomoći da se vozilo brže proda i dobije više novca. Kada je potražnja manja, prodavci često moraju da pregovaraju i spuštaju svoju traženu cenu.
Prodaja kabrioleta usred zime može biti problematična, jer ovi automobili obično privlače kupce u proleće i leto. SUV-ovi i vozila sa pogonom na sve točkove imaju stabilnu potražnju tokom zime, jer kupci često traže siguran automobil sa dobrim prijanjanjem.
"To može biti pravi trenutak za kupovinu vozila, ali ne i savršen trenutak za prodaju. Sezonska potražnja često može naginjati pregovaračkim vagama u korist kupca, budući da neka vozila čak mogu zahtevati dodatne troškove za održavanje i skladištenje tokom zimskih meseci, ističe Buzelis.
Ljudi odlažu veće kupovine tokom praznične sezone
Najgori meseci za prodaju automobila su decembar i januar. Pošto mnogi ljudi štede novac za predstojeće praznične troškove, izbegavaju veće kupovine. Nakon praznične sezone, većini treba vreme da se oporavi i ponovo počne da štedi, što dovodi do manje transakcija na tržištu polovnih automobila.
Takođe, ekonomska situacija ima visok uticaj na poverenje potrošača. Ljudi odlažu veće kupovine poput nekretnina i vozila u vreme recesije, inflacije ili bilo kakve ekonomske nesigurnosti.
Prema carVerticalu, decembar je odgovoran samo za 7,6 odsto godišnjih provera automobila. Međutim, kako Buzelis ističe, polovan automobil u dobrom stanju s čistom istorijom može brzo da se proda, jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikada. Pružanje potencijalnim kupcima izveštaja o istoriji može pomoći da se automobil proda brže, stvarajući osećaj poverenja i transparentnosti.
Bonus video:
(Blic, Mondo, I.L.)