Putevi u Srbiji uništavaju točkove na vozilima: Ovako se ispravljaju felne, samo u jednom slučaju im nema spasa

Da sa točkom nešto nije u redu prepoznaje se po izduvanoj ili oštećenoj gumi.

Youtube/Emisija SAT - Zvanični kanal

Točak, tačnije felna napravljena od čelika ili aluminijuma, se može oštetiti, a glavni krivci jesu udarne rupe, mada do oštećenja može doći i prilikom saobraćajne nesreće. Da sa točkom nešto nije u redu prepoznaje se po izduvanoj ili oštećenoj gumi. Oštećena felna pre svega nije u balansu, opasna je za vožnju jer može pući pri sledećem većem opterećenju oštećenog mesta.

Osim toga, usled oštećene felne često možemo osetiti vibracije i trešenje u vožnji, što može izazvati nepopravljivu štetu na vešanju vozila. Svakako spoljašnja oštećenja veoma ružno izgledaju. Kako se ispravljaju felne, pokazali smo na jednom primeru u kojem je čovek oštećenu felnu vozio predugo.

"Udarna rupa na putu. Čovek se vozio dugo jer nije imao rezervnu gumu, nije imao mogućnost da zameni točak, tako da je on morao jednostavno da stigne tamo gde je pošao. Svesno je rizikovao da ošteti gumu, što se na kraju i desilo. Naše je sada da mi tu gumu skinemo, proverimo točak da li je negde pukao, da li i koliko se iskrivio i da li mi to možemo da sredimo", rekao je Lazar Nedeljković za emisiju SAT.

Youtube/Printscreen/Emisija SAT - Zvanični kanal 

Procedura pregleda je uvek ista. Nakon što se guma skine sa točka, felna se postavlja na drugu mašinu i kontroliše. Nekada su deformacije toliko velike da su vidljive golim okom, ali na mašini se lako utvrđuje koliko je to tačno. Najteži oblik oštećenja je kada pukne sama felna, ali i to se može popraviti.

"Kao što se može videti, felna je pukla. Sada ćemo zavrteti točak da vidimo da li je felna kriva. Vizuelno se vidi, a na ovom primeru je prilično očigledno da je točak kriv", navodi Lazar.

Reparacija felni je složen proces. Ako su felne pukle, prvo se moraju zavariti, zatim ispraviti i kontrolisati, a potom farbati i brusiti. Sve počinje od saniranja pukotina.

"Svakako, to moramo da isečemo. Mora da se seče, jer u suprotnom, ako ne isečemo, imamo samo površinski var i ne možemo da prodremo u srž materijala", rekao je Lazar, naglasivši da je proces zavarivanja najkomplikovaniji deo, jer se mora voditi računa od kog materijala ili legure su napravljeni točkovi.

Majstor koristi isti materijal kojim će praktično izliti parče koje nedostaje. Nakon toga, majstor mora dobro da obrusi mesto, prekontroliše, pa tek onda da postavi felnu na mašinu za ispravljanje. Upravo je ispravljanje najčešći posao kod majstora za felne, a za to je potrebna mašina na kojoj se meri koliko je felna deformisana.

Youtube/Printscreen/Emisija SAT - Zvanični kanal 

"Kao što se može videti po igli, ona pokazuje gde je bio udarac. Mi ćemo je sada ispraviti felnu tako da dodirne iglu i vrati se u svoju osu. Ovde imamo još jedan plus koji ćemo odozdo srediti. Što se ispravljanja tiče, to je to", rekao je Đorđe Tomić za emisiju SAT.

Youtube/Printscreen/Emisija SAT - Zvanični kanal 

Cene popravki felni zavise od obima posla, ali i od veličine felni. Kada se felne samo ispravljaju, za to treba izdvojiti od 1.200 RSD pa naviše, a ako se krpe, cena se povećava. Ako je potrebno i farbanje, to predstavlja dodatni izdatak.

"Felne se farbaju isključivo u koliko klijent to želi da učini. Proces farbanja se sastoji od toga da se felne tehnički spreme, da budu ispravne za vožnju, potom se felne šmirglaju, nanose se fileri, vodenišu, pripremaju za farbanje, a onda i ja ulazim u komoru. Nanosim sloj baze, tj. nijansu i potom ide lakiranje", rekao je Đorđe i dodao da se većina oštećena može sanirati, međutim, postoje i one situacije kada to nije moguće:

"To je zato što se iskrivila po svim osama i nema bukvalno nijedan deo felne koji je prav. Kada je potpuno deformisana u licu, u krakovima, u bubnju i kada nemamo ni od čega da krenemo i totalno je uništena", naglasio je on. Dakle, bez obzira na to koje točkove vozite, ako ih oštetite, izgrebete ili udarite, postoji rešenje. Međutim, treba računati na to da je za sve popravke potrebno i malo vremena. Najvažnije je da nakon što točak udarite obavezno prekontrolišete, kako biste izbegli veća oštećenja koja mogu nastati vremenom.

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

"OVA STVAR ĆE POVEĆATI BROJ PARKING MESTA I SMANJITI BROJ AUTOMOBILA U BEOGRADU?!" Stručnjaci: To je konstanta koja treba da traje  Kurir televizija

(Emisija SAT/Mondo)