Temu paketi im došli glave, "proklinju" dan kad su došli u Srbiju: Obim posla im drastično porastao

Očekuje se da će se trend rasta broja porudžbina sa Temu aplikacije nastaviti i u narednom periodu.

yanishevska/Shutterstock

"Temu" aplikacija zaludela je građane u Srbiji, koji nakon prvih dobijenih paketa, već razmišljaju o novim porudžbinama, a ova histerija zbog kineske kompanije, najteže je pala poštarima, koji se ovih dana žale da su im paketi "došli glave". Građani Srbije na Temu platformi uglavnom kupuju odevne predmete, kućne potrepštine i manje tehničke uređaje, a vrednost pošiljaka retko prelazi 5.000 dinara.

"Kineska kompanija Temu jedna je od najbrže rastućih kompanija u oblasti e-komerca i od juna meseca je započela svoje poslovanje na tržištu Srbije. Ono što izdvaja poslovni model kompanije Temu u odnosu na konkurenciju je to što se za porudžbine na ovoj internet platformi ne naplaćuju dodatni troškovi dostave pošiljaka, a ono što je za naše građane posebno značajno je činjenica da je rok isporuke robe znatno kraći od roka isporuke robe sa drugih kineskih e-komerc platformi. Po pravilu kupci dobijaju poručenu robu u roku od 12 do 15 dana. Kada tome dodamo činjenicu da su cene proizvoda izuzetno povoljne, razumljivo je što je početak rada kompanije Temu na tržištu Srbije izazvao izuzetno veliku pažnju građana", kažu za "Blic Biznis" iz kompanije Pošta Srbije.

"Od juna meseca kada su prve Temu pošiljke počele da pristižu kupcima u Srbiji, do danas, broj pošiljaka iz dana u dan raste izuzetno velikom brzinom. Možemo reći da je u roku od nepuna dva meseca obim saradnje u segmentu prenosa ekspres pošiljaka kompanije Temu prevazišao sva očekivanja", dodaju.

Ovako dinamičan rast svakako zahteva od Pošte Srbije da angažuje sve raspoložive resurse, kao i oko 500 post-ekspres paketomata, kojih će do kraja godine biti oko 1.000.

"Pošta Srbije i njeni zaposleni, čine sve potrebno da na kvalitetan i profesionalan način zadovolje potrebe sve većeg broja kupaca robe na Temu platformi".

Očekuje se da će se trend rasta broja porudžbina nastaviti i u narednom periodu.

"Pošta Srbije će, kao najveći operator post-ekspres usluga u Srbiji raditi na proširenju svojih kapaciteta i biti pouzdan partner, kako kompaniji Temu, tako i svim drugim poslovnim partnerima".

Zbog kontroverzi koje prate aplikaciju "Temu" – o lošoj i neispravnoj elektronici, nebezbednim igračkama, direktnim falsifikatima zaštićenih proizvoda i neisporučenim paketima, pa i prikupljanju podataka, aplikacija je pod lupom nekoliko vlada – u Sjedinjenim Državama i u Evropi.

Kako bi izbegli da budu prevareni, kupci bi trebalo dobro da se informišu, jer ih ovde ne štiti zakon o Zaštiti potrošača.

Koliko se plaća carina u Srbiji?

Carina u Srbiji se ne plaća za pakete do 50 evra. Preciznije, pošiljke male vrednosti, manje od 50 evra, ako se naruče preko interneta od pravnog lica, plaća se PDV.

(Blic, Mondo, I.L.)