Dugme za recirkulaciju vazduha u kabini jedna je funkcija automobila koje se retko koriste, a oni koji aktiviraju recirkulaciju pritiskom na dugme sa nacrtanim automobilom i strelicom koja se vraća unazad, uglavnom to rade pogrešno ili nisu sigurni kada da ga koriste.
Kada treba koristiti dugme za recikulaciju?
Odgovor je da ga koristite leti i da ga isključite zimi. Dugme za recirkulaciju jednostavno uzima vazduh iz unutrašnjosti automobila i recirkuliše ga u kabini umesto da uvlači svež vazduh spolja. U danima kada je napolju pakleno vruće, ako ne pritisnete recirkulaciju hladnijeg vazduha u kabini, onda vaš sistem klimatizacije izvlači vruć vazduh spolja i pokušava da ga ohladi. Korišćenjem funkcije recirkulacije u vašem autu će biti hladnije i smanjiće se habanje vašeg sistema naizmenične struje, naveo je jedan stručnjak.
Ako se vaš automobil pekao na suncu, bolje je spustiti prozore i isključiti recirkulaciju i tako se oslobodite vrućeg vazduha u automobilu pre nego što uključite recirkulaciju. Takođe, svaki put kada ste zaglavljeni u saobraćaju (leto ili zimi), obavezno koristite recirkulaciju. Ako uvlačite vazduh spolja, onda uvlačite sve zagađivače i ugljen monoksid iz celog saobraćaja. Studije pokazuju da recirkulacija vašeg AC može smanjiti zagađivače koji ulaze u vaše vozilo za 20% kada se zaglavi u saobraćaju.
Takođe, malo poznato skriveno dugme koje poseduje skoro svaki automobil, može značajno da smanji potrošnju goriva. Svima je poznato da sistem za klimatizaciju koristi snagu motora u dizel i benzinskim automobilima i bateriju u električnim vozilima. Za motore sa unutrašnjim sagorevanjem to dovodi do mnogo veće potrošnje goriva. Sistem obično radi tako što uzima spoljašnji vazduh, a zatim ga zagreva ili hladi.
Korišćenje dugmeta će pomoći u smanjenju potrošnje goriva jer manje opterećuje motor automobila. Princip je isti za električne automobile jer će klima manje opterećivati bateriju.
BONUS VIDEO:
(MONDO/Nevena Davidović)