Sipanje pogrešnog goriva u vaš automobil može biti skupa greška ako pokušate da ga vozite, ali otkrićemo vam šta treba da učinite ako vam se to dogodi. Iako zvuči neverovatno, procenjuje se da svaka 3-4 minuta na svetu neki vozač sipa pogrešno gorivo u rezervoar svog automobila. Ako vam se to nikada nije desilo, budite zahvalni, ali nemojte ismevati nesrećne vozače kojima se to dogodi.
Dekoncentracija, umor, stres, ili čak i stara, dobra zaboravnost mogu nas lako uključiti u ovu statistiku na sledećem putovanju i svraćanju na benzinsku pumpu. Mešanje benzina u dizel motor nije kraj sveta sve dok na vreme shvatite svoju grešku, dakle odmah u pumpi.
Benzin u dizel motoru
Paljenje motora je najveća greška koju možete napraviti, jer čak i ako zapravo ne pokrenete motor, davanje kontakta može da pokrene pumpu za gorivo, koja odmah može da usisa benzin. U tom slučaju je potrebno isušivanje i ispiranje. Ukoliko ste pokrenuli motor, sledi mnogo gori scenario.
Savremeni dizel motori koriste mnogo tehnologija kako bi ispunili zahtevne ekološke norme, a zadržali visoku efikasnost i ekonomičnost. Stoga sastavni deo čine skupe pumpe visokog pritiska i injektori sa zajedničkom šinom sa finim tolerancijama. Te pumpe za gorivo su podmazane samim dizel gorivom, a ako umesto njega prođe benzin, njegove osobine eliminišu efekat podmazivanja.
Pumpa za gorivo koja radi bez podmazivanja uskoro će početi da stvara unutrašnje trenje jer se njegove površine metala zajedno menjaju. Onda će početi da se raspada, a to zauzvrat stvara potres - potencijalne mikroskopske čestice od metala koje mogu još više oštetiti motor vašeg automobila dalje niz sistem.
To su injektori visokog pritiska dizel motora koji su sledeći na liniji pucanja. Oni dovode gorivo u cilindre motora kroz vrlo fine rupe i sa pažljivo dizajniranim mlazom prskanja. Ako metalni opiljci stignu do sistema za ubrizgavanje, jednostavno će blokirati neke ili sve rupe, a zamena zajedničkog sistema za ubrizgavanje košta i više hiljada evra.
Dalji problemi sa pogonskim gorivom mogu biti uzrokovani korozivnim kvalitetima benzina, koji mogu degradirati zaptivke u dizel sistemu. U najmanju ruku, ceo sistem će morati da se pregleda i proceni za oštećenje, kao i da se isprazni pomoću gasa za čišćenje.
Dizel u benzin motoru
Važno je napomenuti da vožnja automobila na veoma kratkom rastojanju sa pogrešnim gorivom ne znači nužno i oštećenja vitalnih komponenata. Štaviše, stručnjaci za rešavanje problema prilikom sipanja pogrešnog goriva tvrde da su se mnogi vozači požalili na problem tek kada bi motor stao nakon nekoliko kilometara, bez dugotrajnih štetnih efekata.
Međutim, vožnja dizel automobila sa benzinom u rezervoaru će uzrokovati ozbiljne i skupe štete u prilično kratkom redosledu, a potencijalni troškovi obimne popravke nisu vredni kockanja. Čak i ako se izvučete sa pokretanjem motora ili vožnjom bez oštećenja, šteta i dalje može biti skupa. To je zbog toga što ispuštanje i ispiranje linija za gorivo i motora je mnogo težak proces, mnogo komplikovaniji od ispiranje rezervoara.
Pet saveta ukoliko sipate benzin u dizel motor:
- Odmah prestanite da sipate
Ako ste sipali samo benzin, neki stručnjaci tvrde da postoji šansa da se izvučete. Sve dok u vašem rezervoaru nema više od 5% benzina u odnosu na dizel. Ako želite da rizikujete i vozite, često se zaustavljajte i dopunjavajte rezervoar dizelom kako biste što pre smanjili procenat benzina. - Obavestite radnike na pumpi
Oni će preduzeti potrebne korake jer se često susreću sa tom situacijom. Ako žele da pomerite vaš automobil, zamolite ih da vam pomognu da ga odgurate. Zapamtite - nemojte da dajete ni kontakt ključem, samo ga pomerite dovoljno da možete da otključate volan. Ne palite kontrolnu tablu niti motor! - Pozovite pomoć
Za rešavanje problema sipanja pogrešnog goriva. Ukoliko imate paket pomoći na putu možete dobiti šlepovanje do obližnjeg servisa bez dodatnih troškova. - Budite sve vreme uz automobil (dok je bezbedno parkiran)
Rezervoar se obično može isprazniti i isprati za oko 30-40 minuta. Nakon toga ćete moći ponovo da ga napunite. - Zaključajte automobil i ostavite ga ako ne možete čekati.
Ne brinite o zaključavanju vrata sa centralnim zaključavanjem ako ne želite da čekate. To neće uticati na sistem goriva.
BONUS VIDEO:
(Atlas-servis/Mondo/U. M.)