Mnogi vozači su sigurno nekad dobili savet da ne pune rezervoare gorivom odmah nakon što je cisterna napunila rezervoare na benzinskoj pumpi. I u tom savetu ima istine.
Kada cisterna napuni rezervoare, talog, odnosno nečistoće sa dna se razbacuju po celom rezervoaru. Dakle, ako odmah počnete da sipate gorivo iz tog rezervoara, rizikujete da ostatak završi u rezervoaru vašeg automobila.
Međutim, benzinske pumpe najčešće postavljaju znak, odnosno obaveštenje da je rezervoar privremeno zatvoren dok se nečistoće ne vrate na dno rezervoara.
Isto tako, uobičajeno je da rezervoari benzinskih pumpi budu opremljeni sopstvenim sistemom za filtriranje kako bi se sprečilo da ostaci goriva uđu u rezervoare vozila.
Ako ništa od ovoga ne deluje i nečistoće uđu u rezervoar automobila, poslednja prepreka je filter goriva u automobilu, koji takođe ima važnu ulogu: on će delovati kao barijera protiv ovih ostataka, piše "Elpais“.
Koja je optimalna količina goriva u rezervoaru automobila?
Ako vozite sa relativno praznim rezervoarom "blizu rezerve“, pumpa za gorivo će početi da sakuplja sve nečistoće sa dna rezervoara. Ovo uključuje sediment od prljavog goriva i kondenzaciju iz rezervoara koji može oštetiti pumpu za gorivo.
Dakle, sve dok imate najmanje četvrtinu rezervoara, stvari rade dobro.
Filter se ne zagreva, motor dobro radi, a i jedno i drugo pomažu da se pređe više kilometara. Održavanje rezervoara punog do jedne četvrtine produžiće životni vek komponenti vašeg sistema za gorivo. Zato je najmudrije prekinuti naviku korišćenja poslednje kapi goriva.
(Mondo.rs, I.L.)