Šta će doneti "mali metro" Beogradu: Kad se izgradi most na Savi u planu i kopanje tunela na ovoj lokaciji

Saobraćajni kolaps veliki su problem u Beogradu, ali to nije ništa novo, već se dešava poslednjih 20 godina, ističe Gradski sekretar za saobraćaj Bojan Bovan.

MONDO/Stefan Stojanović

Saobraćajni špicevi najveći su problem u Beogradu, a od 10 do 14 nema većih problema ukoliko ne dođe do sudara ili zastoja, istakao je Gradski sekretar za saobraćaj Bojan Bovan.

Kao i u svakoj svetskoj metropoli, sve su češće su soabraćajne gužve i u Beogradu. Što se tiče uskih grla i gužve, Bovan kaže da ta situacija u Beogradu postoji poslednjih 20 godina, to nije nova situacija.

"Pre 15 godina imali smo problem da dođemo sa Novog Beograda u vreme špica, da se krećemo pored Sajma u špicu i drugim delovima, kao što su Rakovica i Čukarica. Primećujem veliki saobraćaj i subotom“, naveo je gradski sekretar.

Napominje da je u Beogradu registrovano više od 700.000 automobila, godišnje je to između 13.000 i 15.000 novih automobila. Prema njegovim rečima, Beograd je atraktivan, u poslovnom smislu ima sve više kompanija. Kompanije kupuju automobile, a imali smo i talas ljudi koji su došli iz Ukrajine i Rusije.

U toj situaciji imate puno automobila i mi preuzimamo mere koje mogu da obezbede kontinuitet saobraćaja i da građanima obezbede neku opciju više u kretanju, dodaje Bovan.

Proširenje ulica rešenje za gužve

Bovan podseća da je pre dve i po godine krenulo proširenje Višnjičke ulice u Beogradu, te je ljudima koji žive u tom kraju potrebno manje vremena da prođu taj deo. Što se tiče Novog Beograda, Bulevar Zorana Đinđića je dobio po jednu traku. "Imamo novu vezu između auto-puta 'Miloš Veliki' i Novog Beograda. To je akumuliralo nov saobraćaj. Proširili smo Zemunsku ulicu i Tošin bunar, dobili smo bolju prohodnost", ističe Bovan.

Uvek gde postoji mogućnost proširićemo ulice, na Novom Beogradu je lakše, u centru grada je teže, dodaje gost RTS-a. Naveo je primer Prizrenske ulice koja je bolje organizovana i protočnija je, kada je u pitanju izlazak celog saobraćaja koji dolazi sa Novog Beograda.

Pomenuo je i Karađorđevu ulicu. "Kada idete sa Brankovog mosta, imate mogućnost da do Dorćola, i ja koristim taj pravac, lakše dođete Crnogorskom, Karađorđevom - neke pešačke prelaze smo ukinuli i vi stignete u centar grada možda brže nego kroz Terazijski tunel, kroz Francuskum ulicu“, naveo je primer.

Protočnost saobraćaja

"Posedujemo sistem upravljanja semaforima, oni mere protočnost i na onim delovima saobraćajnica gde je uspostavljen adaptivni sistem, može da se određeni broj sekundi pomera“, rekao je gradski sekretar.

Špicevi su najveći problem u Beogradu, od 10 do 14 nema većih problema ukoliko ne dođe do sudara ili zastoja, podvukao je Bovan.

Projekat "mali metro"

Gradski sekretar kaže da projekat "mali metro" obuhvata izgradnju novog mosta na reci Savi, koji će biti komforniji i imaće četiri trake za automobile i dve baštice za tramvaje.

Kada se most bude napravio, ono što će se paralelno raditi je kopanje tunela, od Ekonomskog fakulteta izaći će do Bulevara Despota Stefana, što će biti revolucionarni projekat za one koji idu sa Novog Beograda ka Karaburmi, ističe Bovan.

Primedbe građana

Primedbe građana odnosile su se i na to da kod OŠ "Skadarlija“, zeleno svetlo ne traje dugo, što je uvaženo.

Sekretarijat za saobraćaj vodi računa o semaforima i definiše kako funkcionišu.

"Mi imamo operativnu sobu koja to kontroliše i kada građani prijave problem, ukoliko smatramo da može da se reguliše učinićemo to za pešake", kaže Bovan , uz napomenu da se građani žale i na rupe, a smeta im da dugo putuju i kada su špicevi.

"Ovo je veliki je grad, živomo život jedne metropole, ali sa svim rešenjima nismo pogrešili. Mnogo toga ima ispred nas", zaključio je Bovan.

(RTS, Mondo.rs, I.L.)