Jedna od džepnih podmornica tipa „una“, koja je u svojoj klasi osamdesetih godina prošlog veka spadala u sam svetski tehnološki vrh, sredinom godine postaće deo stalne postavke slovenačkog Vojnog muzeja u Pivki, i to kao poklon Crne Gore.
Reč je o podmornici P-911 „Tisa“ koja se od 1997. nalazi konzervirana u tivatskom Arsenalu.
U Sloveniji je dat veliki publicitet ovom nesvakidašnjem poklonu Crne Gore, pre svega zbog činjenice da je reč o još upotrebljivom bojnom brodu, i podatku da je sredinom osamdesetih godina bilo izgrađeno samo šest ovakvih modela.
Podmornice klase „una“ u drugoj polovini osamdesetih godina prošlog veka za bivšu Jugoslovensku ratnu mornaricu, izgrađene su u splitskom Brodogradilištu specijalnih objekata BSO.
„Tisa“ je duga 18,8 , široka 2,7 i visoka 3,4 metra. Puni deplasman ovog ratnog broda iznosi 87,6 tona, a podmornice klase „Tisa“ namenski su građene da u slučaju rata, do italijanske obale prevezu podmorske diverzante i tajno polože manja minska polja.
Ministarstvo odbrane Crne Gore raspolaže sa još dvije ovakve podmornice koje već duže vrijeme pokušava prodati kao još upotrebljive ratne brodove, piše dnevnik „Vijesti“.
Od podmornica klase „Tisa“ po izbijanju rata u bivšoj SFRJ, u Hrvatskoj je ostala P-914 „Zeta“ koju su Hrvati kasnije modernizovali i rekonstruisali i dali joj novo ime P-01 „Velebit“.
Zbog ukidanja podmorničarstva kao skupe delatnosti, RM Hrvatske je takođe bezuspešno pokušavala da proda „Velebit“ koji je u međuvremenu povučen iz operativne upotrebe.
Slovenci su već počeli sve pripreme za transport podmornice iz Tivta do Pivke, koji će najverovatnije biti izveden drumom uz korišćenje specijalnih trejlera.
“Računamo da će transport podmornice koštati oko devet hiljada eura, te da će „Tisa“ ovde stići do kraja leta“, objasnio je direktor Vojnog muzeja u Pivki Tomaž Kladnik, prenele su „Vijesti“.
(MONDO)
Reč je o podmornici P-911 „Tisa“ koja se od 1997. nalazi konzervirana u tivatskom Arsenalu.
U Sloveniji je dat veliki publicitet ovom nesvakidašnjem poklonu Crne Gore, pre svega zbog činjenice da je reč o još upotrebljivom bojnom brodu, i podatku da je sredinom osamdesetih godina bilo izgrađeno samo šest ovakvih modela.
Podmornice klase „una“ u drugoj polovini osamdesetih godina prošlog veka za bivšu Jugoslovensku ratnu mornaricu, izgrađene su u splitskom Brodogradilištu specijalnih objekata BSO.
„Tisa“ je duga 18,8 , široka 2,7 i visoka 3,4 metra. Puni deplasman ovog ratnog broda iznosi 87,6 tona, a podmornice klase „Tisa“ namenski su građene da u slučaju rata, do italijanske obale prevezu podmorske diverzante i tajno polože manja minska polja.
Ministarstvo odbrane Crne Gore raspolaže sa još dvije ovakve podmornice koje već duže vrijeme pokušava prodati kao još upotrebljive ratne brodove, piše dnevnik „Vijesti“.
Od podmornica klase „Tisa“ po izbijanju rata u bivšoj SFRJ, u Hrvatskoj je ostala P-914 „Zeta“ koju su Hrvati kasnije modernizovali i rekonstruisali i dali joj novo ime P-01 „Velebit“.
Zbog ukidanja podmorničarstva kao skupe delatnosti, RM Hrvatske je takođe bezuspešno pokušavala da proda „Velebit“ koji je u međuvremenu povučen iz operativne upotrebe.
Slovenci su već počeli sve pripreme za transport podmornice iz Tivta do Pivke, koji će najverovatnije biti izveden drumom uz korišćenje specijalnih trejlera.
“Računamo da će transport podmornice koštati oko devet hiljada eura, te da će „Tisa“ ovde stići do kraja leta“, objasnio je direktor Vojnog muzeja u Pivki Tomaž Kladnik, prenele su „Vijesti“.
(MONDO)
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte