Prema kupcima i gostima na području bivše Jugoslavije najljubazniji su Slovenci, dok su Srbi na pretposlednjem mestu po svojoj uslužnosti, ispred Bosanaca.
Prema kupcima i gostima na području bivše Jugoslavije najljubazniji su Slovenci, dok su Srbi na pretposlednjem mestu po svojoj uslužnosti, ispred Bosanaca.
Ovo su rezultati istraživanja agencije "Heraklea" o lepom ponašanju, koje je neophodno za pružanje kvalitetne usluge, prenosi internet portal Index.hr.
Istraživanje je sprovedeno u periodu od 2. do 12. novembra ove godine u ukupno 800 maloprodajnih i ugostiteljskih objekata u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji.
Tajni kupci su obraćali pažnju na pet osnovnih elemenata dobre usluge: početni pozdrav, osmeh, nuđenje pomoći, uljudno "hvala" i pozdrav na odlasku.
Prosečni rezultat na nivou svih država u kojima je istraživanje sprovedeno je 68,56 odsto.
Prema istraživanju, Slovenci najljubaznije uslužuju svoje kupce i goste - ostvarili su najbolji rezultat, ukupno 76,15 odsto.
Hrvatska je na drugom mestu s ukupnim rezultatom od 72,61 procenta, a s vrlo malom razlikom Hrvate prate Crnogorci sa 72,13 odsto.
Slede Makedonija sa 67,62 odsto i Srbija sa 64,78 posto, dok je poslednja BiH sa 57,43 procenta (u maloprodaji je ostvarila svega 54,13 posto, a u ugostiteljstvu 65,14 odsto).
Kako je ustanovljeno, u celom regionu puno ljubaznije dočekuju i uslužuju goste u ugostiteljskim objektima, nego u maloprodaji.
(MONDO)
Ovo su rezultati istraživanja agencije "Heraklea" o lepom ponašanju, koje je neophodno za pružanje kvalitetne usluge, prenosi internet portal Index.hr.
Istraživanje je sprovedeno u periodu od 2. do 12. novembra ove godine u ukupno 800 maloprodajnih i ugostiteljskih objekata u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji.
Tajni kupci su obraćali pažnju na pet osnovnih elemenata dobre usluge: početni pozdrav, osmeh, nuđenje pomoći, uljudno "hvala" i pozdrav na odlasku.
Prosečni rezultat na nivou svih država u kojima je istraživanje sprovedeno je 68,56 odsto.
Prema istraživanju, Slovenci najljubaznije uslužuju svoje kupce i goste - ostvarili su najbolji rezultat, ukupno 76,15 odsto.
Hrvatska je na drugom mestu s ukupnim rezultatom od 72,61 procenta, a s vrlo malom razlikom Hrvate prate Crnogorci sa 72,13 odsto.
Slede Makedonija sa 67,62 odsto i Srbija sa 64,78 posto, dok je poslednja BiH sa 57,43 procenta (u maloprodaji je ostvarila svega 54,13 posto, a u ugostiteljstvu 65,14 odsto).
Kako je ustanovljeno, u celom regionu puno ljubaznije dočekuju i uslužuju goste u ugostiteljskim objektima, nego u maloprodaji.
(MONDO)