• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OD KUĆNE GARAŽE DO GAZDE BUGATIJA! Bogati Hrvat je napravio NAJBRŽI automobil na svetu, a Bajaga mu svirao na svadbi!

Autor Uroš Matejić

Mate Rimac je hrvatski preduzetnik i inovatori, a on je većinski vlasnik francuske fabrike za proizvodnju sportskih vozila "Bugati".

 Ko je hrvatski biznismen Mate Rimac Izvor: Instagram/Printscreen/chu_lo_/tamburasimilenij/youtube/screenshot/RimacAutomobili

Mate Rimac je hrvatski preduzetnik i inovator koji je u globalnim razmerama postao poznat kao proizvođač najbržeg električnog automobila na svetu. Kao i neki od njegovih najpoznatijih svetskih kolega, i Rimac je počeo iz garaže, pre nepunih deceniju i po. Firmu Rimac automobili osnovao je 2009. godine, a već 2011. imao je automobil koji je pobedio u "klasi 11" na 402 Street Raceu u Velikoj Gorici kojim je srušio pet FIA i Ginisovih rekorda za najbrže ubrzavajuće električne automobile, prenosi Nedeljnik.

Prvo je proizveo hiperbrzi automobil Concept One (prototip prikazan na Sajmu u Frankfurtu 2011. godine) i Concept S, a prošle godine sa proizvodnih traka iz fabrike u Svetoj Nedelji sišla je i Nevera (najbrži električni automobil na svetu). Firma je 2014. godine privukla prvih 10 miliona evra "venture capital" međunarodnih investitora među kojima su bili vlasnik časopisa Forbs i zastupnik Ferarija i Maseratija za Kolumbiju. Rimac je prošle godine najavio ambiciozan plan da od investitora u narednih nekoliko godina prikupi 500 miliona dolara kapitala. Sredinom prošle godine Blumberg-Adria objavio je da je Rimac Grupa sa 830 miliona dolara regionalni lider u prikupljanju kapitala privatnih fondova.

Njegov automobil "Concept One" (prvi električni u Hrvatskoj) ubrzava od 0 do 200 kilometara za sat za 6,2 sekunde!

Izvor: Profimedia

Partneri koji su ušli u vlasničku strukturu Rimčeve kompanije su: Porše, Folksvagen, Hjundai. Prošle godine postignut je sporazum s Folksvagen grupom i Poršeom po kome je kompanija Rimac automobili preuzela čuveni automobilski brend Bugati pa je tako nastala kompanija Rimac grupa

Rimac Grupa sastoji se od dve kompanije - Bugati Rimac i Rimac Technology (100 odsto vlasništvo Rimac Grupe). Rimac Grupa je najveći deoničar nove kompanije Bugati Rimac sa učešćem od 55 odsto, a Porše ima 45 odsto udela. Ova transakciju ne prati "cash flow", već se radi samo o zameni deonica. Mate Rimac zadržao je svoj postojeći udeo u Rimac Grupi od 37 odsto, Porše je ostao na 24 odsto, Hjundai Motor Grupa na 12 odsto, a ostali investitori na 27 odsto. 

Rimac gradi veliki kampus kraj Zagreba za 2.500 zaposlenih i priprema projekt autonomnog vozila (taksi bez vozača), vredan 450 miliona evra, od čega dobija 200 miliona evra iz fonda EU. Testiranje i pilot-projekti planirani su za 2024, a komercijalna usluga 2025. s inicijalnom flotom od 700 autonomnih električnih taksija u Zagrebu. Pored automobila drugi core business Mate Rimca je električna mobilnost, odnosno baterije. Rimčeva kompanija izabrana je kao deo konzorcijuma na konkursu Evropske unije za razvoj novog sistema za baterije koji će iz fondova dobiti bespovratnih 22 milijarde evra za istraživanje irazvoj.

Na svadbi mu svirao Bajaga

Poznati hrvatski inovator se venčao u julu prošle godine, a slavlje je održano u jednom malom mestu u Hrvatskoj, na svadbi je svirao i Bajaga, ali svatovima je bilo zabranjeno da postavljaju slike na mreže.  Međutim, ipak je mnogo toga procurelo u javnost.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Subotičanin

Nerealno deluje ali je tako ;) Naravno da je imao pomoc i od investitora i od partnera da razvije biznis, ali je sama ideja njegova bila... Treba mu čestitati ;)

Leon

Malo nerealno za 14 godina da neko bez dinara u nasim uslovima gde smo napravi ovako nesto.

special image