"Deš" Kroacija erlajnsa, 27. septembra se prisilno prizemljio na aerodrom u Cirihu zbog napuknuća metalne ploče koja pokriva senzore u stajnom trapu, usled čega nisu mogli da se spuste prednji točkovi letelice.
Prema njegovim rečima, uzrok nemogućnosti spuštanja prednjih točkova aviona, takozvane prednje noge, bilo je "napuknuće metalne ploče koja pokriva senzore u stajnom trapu, odnosno metalne površine koja štiti senzore stajnog trapa od udaraca komada kamenja ili leda kod sletanja".
Nakon preliminarnog izvestaja glavnog švajcarskog istražnog organa, svoje nalaze i mišljenja treba da daju i ostali istražni timovi, pre svega hrvatska Agencija za istraživanje nesreća u vazdušnom, pomorskom i železničkom saobraćaju, kao i inženjeri Kroacija erlajnsa.
Flota hrvatskog nacioanalnog avioprevoznika broji 13 aviona - sedam "erbaseva" i šest "deševa", na kojima su u poslednjih nekoliko sedmica registrovani česti kvarovi i indikacije kvarova, što ih je ostavljalo ili prizemljene ili su, neposredno posle poletanja, morali da se vrate na polazišta.