"Gradnja autoputa....povećava rizik po fiskalnu održivost duga", saopštila je misija MMF-a nakon dvodnevne , redovne posete Crnoj Gori.

Dionica od Podgorice do Mateševa , što je deo autoputa od Bara do granice sa Srbijom, finansiraće se kreditom kineske , državne "Eskim banke", kod koje će se država zadužiti za 100 miliona evra. Ukupna dužina dionice je 42 kilometra, a ponuđena cena gradnje 809,5 miliona evra.

Odluka vlade da krene u taj aranžman sporna je i za Svetsku banku (SB) koja je zbog toga odustala od kreditne podrške crnogorskom budžetu od 50 miliona dolara. Gradnja auto puta , po oceni SB-a, povećava javni dug, a njegova stabilizacija je bila uslov da se kredit odobri.

Crnogorski javni dug je poslednjih par godine udvostručen i sa garancijama trenutno iznosi 69,6 odsto BDP-a.

Misija MMF-a se osvrnula i na pitanje nekadašnjeg , privrednog giganta, fabrike aluminijuma u Podgorici (KAP), koju je država godinama finansijski pomagala kroz garancije za kredite i subvencije električne energije.

MMF smatra da vladin imperativ treba da bude prestanak budžetske podrške KAP-u.

Saopšteno je da će rast ekonomije biti blago usporen zbog "ograničenih kapaciteta u sektoru turizma".

Autoput od Bara do Boljara, dužine 169,2 kilometra, koštaće oko dve milijarde evra.