Izveštaj, drugi po redu, pošto je makedonska vlada odbacila prvi, isključuje mogućnost terorističkog napada, pošto na avionu nisu nađeni tragovi eksploziva.

Predsednik Komisije za ispitivanje avionske nesreće Omer Kulić je u izveštaju naveo da se "avion u kojem se nalazio Boris Trajkovski, spustio ispod dozvoljene visine, da su vremenski uslovi bili nepovoljni, a da piloti nisu poštovali standardnu proceduru da zbog toga slete na drugi aerodrom", prenose makedonski mediji.

"Složeni vremenski uslovi i koncentracija oblaka su indirektno izazvali nesreću, a ne nevreme kako je bilo objavljeno u prvom izveštaju. Razlog pada (aviona) 'king-era' su jedna direktna i sedam pilotskih grešaka. Indirektna je i vreme, a bile su i četiri unutrašnje sistemske greške, po dve iz Makedonije i iz BiH", kazao je Kulić.

Među razlozima koji su doveli do pada aviona naveo je i slabu komunikaciju makedonske Vlade i operatera aviona, odnosno SFOR-a u BiH, zatim vezu bosanske vlade i vlasti koje su organizovale let, kao i agencije koja je izdala licence pilotima bez adekvatne obuke, budući da su civilni piloti leteli po vojnoj proceduri.

Ekspertski tim za istragu o padu aviona makedonskog predsednika, sačinjen od stručnjaka iz BiH, Makedonije i Srbije, naveo je i da je avion na mestu pada nađen mnogo ranije nego što je pisalo u prvom izveštaju koji je makedonska Vlada odbacila, kao i da se sumnja da je SFOR prvi našao avion, jedan sat posle pada. 



Avion makedonske Vlade je zvanično nađen 25 sati posle pada. U Izveštaju o avionskoj nesreći danas je potvrđeno da je svih osam putnika koliko se nalazilo u avionu poginulo na licu mesta.

Boris Trajkovski, drugi predsednik Makedonije od proglašenja njene nezavisnosti, poginuo je 26. februara 2004. kada se vladin avion kojim je putovao na Međunarodnu konferenciju za investicije u BiH, srušio kod sela Husovići kod Mostara.

Istraga koju su vodili makedonski i bosanski organi tada je pokazala da se avion srušio zbog propusta pilota u proceduri prilaska aerodromu u Mostaru koji je bio pod gustom maglom. Propusti su bili to, kako je navedeno, "što je osoblje odstupilo od procedure za sletanje, nakon što je prethodno izvestio kontrolu leta da prihvata proceduru za sletanje".

Makedonski MUP je 2006. godine obavestio javnost da istraga tog udesa neće biti zatvorena dok postoji i najmanja sumnja u to šta je izazvalo nesreću, posle čega je formirana druga komisija za ispitivanje uzroka, koja je svoj izveštaj danas zvanično predala makedonskom Ministarstvu za transport i veze.