Iz Instituta za javno zdravlje (IJZ), Televiziji Vijesti su objasnili da se radi o prvoj u nizu mera popuštanja restrikcija u avio-saobraćaju i da se ona odnosi na vrlo mali broj ljudi, koje mogu lako pratiti.
Tim letelicama mogu da dođu samo bogati ljudi, koji neće morati u karantin, dok npr. crnogorski građani, koji se i dalje vraćaju iz inostranstva, moraju u izolaciju, čak iako imaju negativan test na koronu.
Jednom od posljednjih mera NKT dozvoljen je nekomercijalni avio saobraćaj malim avionima, do 10 putnika po letu.
Novinar Nezavisnog dnevnika "Vijesti" Siniša Luković, koji se godinama bavi avio-saobraćajem, objašnjava ko na ovaj način može da dođe u Crnu Goru.
"To su ljudi izuzetno dubokoga džepa, koji sebi mogu da priušte tu vrstu luksuzne usluge da iznajme taj jedan mali avion za svoje potrebe i da sa njime lete na destinaciju koja njima odgovara. Ovde se ne radi samo o malim avionima već je dozvoljen i tzv. helikopterski VIP saobraćaj u Crnoj Gori", istakao je Luković.
Putnici koji dođu u Crnu Goru na ovaj način moraju da donesu negativan test na koronavirus, ne stariji od 48 sati.
Ipak, oni ne idu u karantin ili samoizolaciju do 14 dana, već samo moraju da se javljaju zdravstvenim vlastima.
Ovakvu odluku, Luković vidi kao nastavak diskriminatorne prakse NKT i to ne samo prema putnicima koji koriste uobičajeni avio-saobraćaj.
"To se nažalost ne dešava ni sa jednim drugim ljudima koji prelaze crnogorsku granicu, evo recimo imamo naše državljane koji dolaze u Crnu Goru sa tzv. repatrijacionim letovima ili imamo naše ljude poput pomoraca koji se vraćaju u Crnu Goru i oni moraju ostati u karantinu od 14 do 28 dana, bez obzira što neki od njih imaju potvrdu da nisu oboleli od COVID-19", rekao je Luković.
Iz Instituta za javno zdravlje (IJZ), Televiziji Vijesti su objasnili da se radi o prvoj u nizu mera popuštanja restrikcija u avio-saobraćaju i da se ona odnosi na vrlo mali broj ljudi, koje mogu lako pratiti.
Priznaju ipak da su oni u povlašćenom položaju u odnosu na ostale putnike.
"Navedena mera u određenom delu zaista se može smatrati pozitivnom diskriminacijom osoba koje dolaze na ovaj način ali je neophodno posmatrati je samo u svetlu postepenog popuštanja i evaluacije pomenutog modaliteta dolaska stranih gostiju. Ako se on pokaže kao validan i izvodljiv, vrlo je moguće da će biti primjenjivan i na druge putnike koji u narednom budu dolazili u Crnu Goru", istakli su iz IJZ.
Teoretski, na ovaj način bi i državni zvaničnici Crne Gore mogli Vladinim avionom ići iz Crne Gore u druge zemlje i vraćati se, a da ne moraju u karantin i samoizolaciju ali iz IJZ kažu da još ne preporučuju zvaničnicima takva putovanja.
Luković, iako ne vidi ništa loše u ovom ponovnom uvođenju dela avio saobraćaja, napominje...
"On neće doprineti apsolutno ništa u smislu boljitka crnogorske ekonomije jer izuzetno mali broj ljudi koristi tu vrstu avio saobraćaja a najbolja potvrda je ta što u ova dva dana na aerodrom Tivat je sletio samo jedan mali privatni avion sa dva putnika. Ne možete očekivati da će vam tako male brojke pokrenuti ekonomiju", kazao je Luković.
I na podgorički aerodrom juče su sleteli prvi mali avioni, a za Lukovića tek puno otvaranje avio saobraćaja, odnosno dolazak turista, može dovesti i do ekonomskog boljitka.
To se najavljuje za jun, a neke zemlje regiona već su počele sa putničkim saobraćajem, poput Srbije i Hrvatske.