Kompanija Rimac automobili hrvatskog preduzetnika i inovatora Mate Rimca saopštila je juče da je postala većinski vlasnik Bugatija, čuvenog francuskog proizvođača hipersportskih automobila.
Objavu ove vesti Mate Rimac je na Fejsbuku propratio fotografijom koja prikazuje Rimac Neveru, Bugatija i Poršea kako jure na pisti.
Kako se navodi, svi akcionari su zadržali postojeće udele u vlasništvu "Rimca". Mate Rimac je i dalje pojedinačno najveći akcionar sa 37 odsto, Porše ima 24 odsto, a slede Hjundai sa 12 i ostali akcionari sa 27 procenata udela u vlasništvu.
Za samo 12 godina postojanja, kompanija Rimac automobili je od startap kompanije sa jednim čovekom u garaži stigla do većinskog vlasništva nad legendarnim Bugatijem.
Počeo od nule uz mnogo sreće
Mate je rođen 1988. godine kao najstarije od troje dece. Majka mu je bila čistačica, a otac građevinski radnik u Nemačkoj. Tek 2000. godine sele se u rodni Samobor gde osnivaju porodičnu firmu.
Prema sopstvenom priznanju Mate je bio prosečan, pa čak i učenik ispod proseka. Njega je oduvek zanimala elektronika i automobili, te je na takmičenjima iz tih oblasti osvajao prva mesta.
Matina prva inovacija bila je iGlove rukavica koja zamenjuje miša i tastaturu na računarima, a napravio ju je kao maturski rad. Još kao dečak je bio fasciniran automobilima pa se budio oko četiri ujutro kako bi gledao trke Formule 1. Kasnije je počeo da vozi drift trke sa svojim starim zelenim BMW-om, a kad mu se jednom prilikom zapalio benzinski motor shvatio je da mora da realizuje svoju dugogodišnju želju i da napravi automobil na struju.
Posle mnogo napora i odricanja uspeo je da ostvari san! Na jednoj uličnoj trci 2010. godine njegov električni BMW pobedio je benzinsku konkurenciju, a godinu dana kasnije je skinuo pet Ginisovih rekorda za ubrzanje električnih automobila.
Do tada je sve bio hobi, a nakon toga je odlučio da napravi posao od svega, a mnogi delovi nisu postojali i morao ih je sam osmisliti.
Tada su on i dizajner Adriano Mudri odlučili da u Rimčevoj garaži zajednički stvore potpuno novi automobil, Adriano je bio zadužen za dizajn, a Mate za tehnološku stranu. Zbog uspeha koje je Mate imao po trkama privukao je pažnju medija jer je bilo jedinstveno da stari električni BMW na stazama pokori benzinske aute s nekoliko stotina pa i preko hiljadu konja. To je dovelo do toga da mu se javi jedan Hrvat koji je radio za jednu kraljevsku porodicu s Bliskog Istoka i čiji je zadatak bio da u njihovo ime traži zanimljive projekte u koje mogu da investiraju.
Kraljevska porodica je htela da kupi prototip prvog njihovog automobila, i pošto se na kraju nisu uspeli nagoditi oko svih uslova, auto je predstavljen 2011. godine na najvećem sajmu automobila na svetu koji se održavao u Frankfurtu.
Njegov električni automobil je u Frankfurtu dočekan s oduševljenjem, a prvi ozbiljan investitor je bio Kolumbijac hrvatskog porekla Frank Kristijan Kanajet. Tada su počele da mu stižu prve narudžbe. Njegov posao kreće da vrtoglavo da raste iz godine u godinu.
(MONDO)