Mate Rimac je hrvatski preduzetnik i inovator koji je u globalnim razmerama postao poznat kao proizvođač najbržeg električnog automobila na svetu. Kao i neki od njegovih najpoznatijih svetskih kolega, i Rimac je počeo iz garaže, pre nepunih deceniju i po. Firmu Rimac automobili osnovao je 2009. godine, a već 2011. imao je automobil koji je pobedio u "klasi 11" na 402 Street Raceu u Velikoj Gorici kojim je srušio pet FIA i Ginisovih rekorda za najbrže ubrzavajuće električne automobile, prenosi Nedeljnik.
Prvo je proizveo hiperbrzi automobil Concept One (prototip prikazan na Sajmu u Frankfurtu 2011. godine) i Concept S, a prošle godine sa proizvodnih traka iz fabrike u Svetoj Nedelji sišla je i Nevera (najbrži električni automobil na svetu). Firma je 2014. godine privukla prvih 10 miliona evra "venture capital" međunarodnih investitora među kojima su bili vlasnik časopisa Forbs i zastupnik Ferarija i Maseratija za Kolumbiju. Rimac je prošle godine najavio ambiciozan plan da od investitora u narednih nekoliko godina prikupi 500 miliona dolara kapitala. Sredinom prošle godine Blumberg-Adria objavio je da je Rimac Grupa sa 830 miliona dolara regionalni lider u prikupljanju kapitala privatnih fondova.
Njegov automobil "Concept One" (prvi električni u Hrvatskoj) ubrzava od 0 do 200 kilometara za sat za 6,2 sekunde!
Partneri koji su ušli u vlasničku strukturu Rimčeve kompanije su: Porše, Folksvagen, Hjundai. Prošle godine postignut je sporazum s Folksvagen grupom i Poršeom po kome je kompanija Rimac automobili preuzela čuveni automobilski brend Bugati pa je tako nastala kompanija Rimac grupa.
Rimac Grupa sastoji se od dve kompanije - Bugati Rimac i Rimac Technology (100 odsto vlasništvo Rimac Grupe). Rimac Grupa je najveći deoničar nove kompanije Bugati Rimac sa učešćem od 55 odsto, a Porše ima 45 odsto udela. Ova transakciju ne prati "cash flow", već se radi samo o zameni deonica. Mate Rimac zadržao je svoj postojeći udeo u Rimac Grupi od 37 odsto, Porše je ostao na 24 odsto, Hjundai Motor Grupa na 12 odsto, a ostali investitori na 27 odsto.
Rimac gradi veliki kampus kraj Zagreba za 2.500 zaposlenih i priprema projekt autonomnog vozila (taksi bez vozača), vredan 450 miliona evra, od čega dobija 200 miliona evra iz fonda EU. Testiranje i pilot-projekti planirani su za 2024, a komercijalna usluga 2025. s inicijalnom flotom od 700 autonomnih električnih taksija u Zagrebu. Pored automobila drugi core business Mate Rimca je električna mobilnost, odnosno baterije. Rimčeva kompanija izabrana je kao deo konzorcijuma na konkursu Evropske unije za razvoj novog sistema za baterije koji će iz fondova dobiti bespovratnih 22 milijarde evra za istraživanje irazvoj.
Na svadbi mu svirao Bajaga
Poznati hrvatski inovator se venčao u julu prošle godine, a slavlje je održano u jednom malom mestu u Hrvatskoj, na svadbi je svirao i Bajaga, ali svatovima je bilo zabranjeno da postavljaju slike na mreže. Međutim, ipak je mnogo toga procurelo u javnost.
(MONDO)