Vlada Srbije stoji iz svih stavova energetskog sporazuma koji je potpisan sa Rusijom, izjavio je premijer Srbije Mirko Cvetković. Za završetak radova na Koridoru 10, uključujući i beogradsku obilaznicu, potrebno oko dve milijarde evra. Država može da preuzme obaveze za finansiranje tog projekta, iz budžeta i međunarodnih kredita.
On je novinarima, prilikom obilaska deonice obilaznice oko Beograda, kazao da će se voditi pregovori o sklapanju gasno naftnog aranžmana i prodaji Naftne industrije Srbije (NIS), ali da ne može ništa više o tome da kaže.
Cvetković je dodao da je procena vrednosti NIS-a koja se trenutno radi zbog određivanja tržišne vrednosti te kompanije, potrebna je i da bi građani koji imaju pravo na besplatne akcije znali koliko mogu da očekuju od prodaje NIS-a.
Sporazum o energetskoj saradnji između Rusije i Srbije potpisan je 25. januara u Moskvi. Sporazum je u ime Vlade Srbije potpisao ministar za infrastrukturu Velimir Ilić, u prisustvu predsednika Srbije Borisa Tadića i premijera Vojislava Koštunice. S ruske strane sporazum je potpisao ministar industrije i energetike Viktor Hristenko.
Energetski sporazum između Srbije i Rusije, koji čeka ratifikaciju Skupštine Srbije, predviđa prodaju 51 odsto NIS-a ruskom Gaspromu ili kompaniji ćerki te firme.
Prema tekstu pratećeg protokola, Gaspromnjeft u NIS treba da investira najmanje 500 miliona evra, a ugovor treba da bude potpisan do kraja 2008.
godine.
Ministar ekonomije Srbije Mlađan Dinkić izjavio je 6. avgusta da će konsultantska kuća Dilojt i Tuš do početka septembra proceniti vrednost NIS-a, kako bi na osnovu toga moglo da se pregovara o ceni sa Rusima.
Dilojt i Tušu će za taj posao biti plaćeno 480.000 evra.
Prema rečima Dinkića, knjigovodstvena vrednost kapitala NIS-a u 2007. godini bila je 1,2 milijarde evra, a tržišna vrednost nikada nije utvređena.
Cvetković je rekao da država može da preuzme obaveze za finansiranje tog projekta, iz budžeta i međunarodnih kredita.
Prema njegovim rečima, za završetak Koridora 10 do 2011. godine potrebno je oko 1,3 milijarde evra za deonice do makedonske i bugarske granice, za autoput od Subotice do Novog Sada potrebno je od 150 do 200 miliona evra, a preostali novac je za beograsku obilaznicu.
Cvetković je naveo i da su u toku pregovori sa konzorcijumom Alpine i Pora oko sporazumnog raskida ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega.
Premijer je naglasio da ne može da kaže više detalja o tim pregovorima, ali je izrazio očekivanje da će sve biti završeno na obostrano zadovoljstvo.
"Izgradnja Koridora 10 je u centru angažovanja vlade pošto je putna infrastruktura ono što nedostaje Srbiji, a nužna je i za priliv stranih investicija i podizanje atraktivnosti zemlje", naveo je Cvetković.
Naglasio je da se za finasiranje radova u ovoj godini koriste sredstva koja su već određena budžetom a deo novca biće prebačen iz projekata Nacionalnog investicionog plana koji kasne sa realizacijiom.
"Intenzivniji razgovori o obebeđivanju novca od inostranih kreditora očekuju se od kraja godine", kazao je Cvetković.
Premijer je uputio apel poslanicima Skupštine Srbije da prekinu opstrukciju rada i pomognu da se ratifikacije ugovora o već odobrenim kreditima za infrastrukturne projekte što pre obave.
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić tokom treće posete gradilištu beogradske obilaznice u poslednjih 10 dana ponovio je da će radovi na deonici četiri od Ostružnice do Orlovače, koja će spojiti Koridor 10 i Ibarsku magistralu, biti završeni do 1. oktobra.
Pomoćnik generalnog direktora Puteva Srbije Slavoljub Tubić izjavio je da bi do kraja godine trebalo da budu završeni pregovori sa Evropskom investicionom bankom o kreditu vrednosti 120 miliona evra, koji bi se koristio za radove na sektorima pet i šest.
Tubić je dodao i da je postignut dogovor s kompanijom Štrabag da 1. septembra počne radove na avalskom kružnom putu, koji će omogućiti da vozila sa obilaznice nastave do naplatne rampe "Bubanj potok" na autoputu Beograd-Niš.
Novinari su sa premijerom, ministrom za infrastukturu i ministarkom za Nacionalni investicioni plan Vericom Kalanović imali priliku i da prisustvuju postavljanju 130 tona teškog nosača na vijaduktu.
Izgradnja beogradske obilaznice počela je 1990. godine, a palnirano je da bude završena do 2011. godine.
(Beta/MONDO)