redizajnirani "fijat 500L"
MONDO/Marko Tanasković redizajnirani "fijat 500L"

Reč je o poznatim planovima Grupacije Fijat da preuzme akcije ove internacionalne kompanije sa sedištem u Italiji (Magneti Marelli), koja ima tri "ćerke firme" registrovane u Srbiji, kaže za Tanjug Zoran Marković iz Samostalnog sindikata kragujevačke fabrike FCA.

Međutim, ono što za sada nije poznato, kaže Marković, jeste to da li je Grupacija Fijat preuzela sve akcije italijanske kompanije Manjeti Mareli, ili je reč samo o preuzimanju firme koja posluje u Kragujevcu.

"Ono što nije jasno je kako će transformacija da se završi i da li je Fijat otkupio ceo Manjeti ili samo deo akcija", navodi Marković i poručuje da je potrebno sačekati da stigne i zvanično obaveštenje iz centrale Fijata.

U fabrici u Kragujevcu kažu za Tanjug da je stav te kompanije da se ne komentariše vest o preuzimanju dok ne dobiju sve informacije o transakciji.

Inače, Manjeti snabdeva sve vodeće proizvođače automobila u Evropi, Severnoj i Južnoj Americi i Aziji.
Kako sada stoje stvari, novi naziv fabrike će najverovatnije biti Fijat plastik, a radnici bi trebalo prema najavama, da imaju prosečnu platu od oko 42.500 dinara.

Radnici Manjetija trebalo bi da budu "pokriveni" istim ugovorom kakav imaju njihove kolege u Fijatu, međutim, Marković dodaje da još uvek nije poznato da li će radnicima Fijata biti produžen kolektivni ugovor koji ističe 29. septembra.

Zbogom, "tipo" i "punto"!

Generalno gledajući, nije sto posto sigurno ni da će Fijat ostati u Kragujevcu, jer italijanska kompanija još nije saopštila plan proizvodnje za 2018. godinu u Srbiji, a pregovori o novom ugovoru Srbije i FCA, kao i o eventualnom novom modelu automobilu u Kragujevcu, trebalo bi da počnu tokom leta. Prethodne najave o razgovorima u jesen 2017. godine su se izjalovile.

Aktuelni ugovor države i Fijata (Italijanima 67%, a Srbima 33% vlasništva) potpisan je u septembru 2008. a ističe u septembru ove godine.