"Problem nelegalnog pretovara šljunka i peska u vodnom saobraćaju je deo sive ekonomije. Tek se ova vlada uhvatila u koštac sa ozbiljnim kriminalom koji tu postoji i pokušava da ovu oblast uredi", rekla je potpredsednica Vlade Srbije i resorna ministarka Zorana Mihajlović ranije.
Ona je istakla da će ovaj zakon doprineti usklađivanju domaćih propisa u vodnom saobraćaju sa regulativom Evropske unije, kako bi se omogućio nesmetan rad brodarskih kompanija.
Zakon o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama predviđa rok od šest godina da se više od 150 nelegalnih šljunkara na obalama Dunava, Save i Tise izmesti na zvanična lučka područja.
Imajući u vidu da se godišnje pretovari blizu četiri miliona tona šljunka i peska, nakon usvajanja predloga zakona očekivani prihod budžeta samo po osnovu naplate lučke takse za pretovar ove vrste robe iznosiće oko 600.000 evra, dok će ukupni prihod od naplate lučkih taksi i lučkih naknada samo za ovu vrstu robe iznositi 2.200.000 evra.
Zakon uređuje radno vreme članova posade u skladu sa evropskim direktivama i ukida kontrolni pregled brodova kao jedna od četiri vrste tehničkih pregleda brodova, što će smanjiti troškove brodarskih kompanija.
Zvezda u drami pobedila Partizan i odbranila Kup: Mekintajer doneo petu "Žućkovu levicu" u nizu
Da li je ovo ključni detalj finala Kupa Radivoja Koraća? Snimak otkriva zašto je Obradović pobesneo
"Nisu igrači odlučili finale, znamo svi o čemu pričamo": Obradović siguran da je i navijačima Partizana jasno
"Ako se bilo šta loše desi, odgovorni su Partizanov predsednik i trener": Čović se još jednom oglasio pred meč
Završen protest studenata u Kragujevcu: Petnaestočasovne blokade pod nazivom "Sretnimo se na Sretenje"