"Problem nelegalnog pretovara šljunka i peska u vodnom saobraćaju je deo sive ekonomije. Tek se ova vlada uhvatila u koštac sa ozbiljnim kriminalom koji tu postoji i pokušava da ovu oblast uredi", rekla je potpredsednica Vlade Srbije i resorna ministarka Zorana Mihajlović ranije.
Ona je istakla da će ovaj zakon doprineti usklađivanju domaćih propisa u vodnom saobraćaju sa regulativom Evropske unije, kako bi se omogućio nesmetan rad brodarskih kompanija.
Zakon o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama predviđa rok od šest godina da se više od 150 nelegalnih šljunkara na obalama Dunava, Save i Tise izmesti na zvanična lučka područja.
Imajući u vidu da se godišnje pretovari blizu četiri miliona tona šljunka i peska, nakon usvajanja predloga zakona očekivani prihod budžeta samo po osnovu naplate lučke takse za pretovar ove vrste robe iznosiće oko 600.000 evra, dok će ukupni prihod od naplate lučkih taksi i lučkih naknada samo za ovu vrstu robe iznositi 2.200.000 evra.
Zakon uređuje radno vreme članova posade u skladu sa evropskim direktivama i ukida kontrolni pregled brodova kao jedna od četiri vrste tehničkih pregleda brodova, što će smanjiti troškove brodarskih kompanija.
Zvezda nastavila sa porazima u Evroligi: Mirotić ponovo koban za crveno-bele
Crvena zvezda ispada iz Top 6 Evrolige: Partizan može da sustigne crveno-bele, pogledajte tabelu
Janis Sferopulos digao glas na konferenciji: Svi nas vide na F4, a mi u istoriji nemamo pobedu u plej-ofu
Mirotić otkrio zašto je tražio da igra protiv Zvezde: Zbog njega je Olimpija pobedila u Beogradu
Katastrofa za Crvenu zvezdu, Džoela Bolomboja izneli sa terena: Nije mogao da hoda, svi se uhvatili za glavu