• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Koliko u Srbiji ima civilnih letelica i aerodroma

Izvor MONDO/Tanjug

U Srbiji ima 30 malih aerodorma, a registrovano je oko 460 letelica i 250 dronova.

 Aerodromi i civilne letelice u Srbiji koliko ih ima Izvor: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac
Izvor: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Od ukupno 30 malih aerodroma u našoj zemlji, na teritoriji Vojvodine ih je 10, a među njima je sedam u privatnom vlasništvu, rečeno je Tanjugu u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.

Reč je o aerodromima čiji operateri imaju dozvolu za korišćenje ili saglasnost za korišćenje aerodroma, a u Direktoratu objašnjavaju da je osnovna razlika između ove dve kategorije aerodroma u njihovoj nameni.

Aerodromi s dozvolom za korišćenje se uglavnom koriste za obuku pilota, dok su aerodromi koji imaju saglasnost za korišćenje prvenstveno namenjeni za obavljanje nekomercionalnog letenja ili obavljanje posebnih delatnosti u vazdušnom saobraćaju koje se obavljaju uz naknadu.

"Na teritoriji Vojvodine imamo 10 aerodroma. Operateri aerodroma su uglavnom aeroklubovi mada imamo određen broj aerodroma, tačnije, njih sedam gde su operateri fizička lica i ti aerodromi su u potpunosti privatni. U evidenicija imamo i pet registrovanih heliodroma", kaže za Tanjug načelnik Odeljenja aerodroma u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Vladimir Pavlović.

Bilo je preleta bespilotnih letelica iznad Srbije

Navodi da su manji aerodromi uglavnom namenjeni za sportsko-amatersko letenje, letenje u cilju poljoprivredne aktivnosti ili obuku pilota, te je tako vrsta vazduhoplova koja se pojavljuju na tim aerodromima definisana namenom aerodroma.

"Na nekim manjim aerodromima najčešće možemo sresti jedrilice, motorne zmajeve, ultralake i lake vazduhoplove poput cesne pajpera ili recimo, ako govorimo o poljoprivrednim aktivnostima, to su AN 2 dromader ili robinzon R 44 ako govorimo o heliodromima", kaže Pavlović.

U skladu sa Zakonom o vazdušnom saobraćaju, aerodom mora biti planiran, projektovan i izgrađen na način koji omogućava bezbedno odvijanje vazdušnog saobraćaja, a Pavlović precizira da to uključuje bezbednosno poletanje, sletanje i boravak vazduhoplova.

Pre izgradnje malog aerodroma, objašnjava Pavlović, u skladu sa zakonom investitor je dužan da Direktoratu dostavi tehničku dokumentaciju kojom dokazuje održavanje prihvatljivog nivoa bezbednosti.

Kada je reč o letelicama, u Direktoratu kažu da u generalnoj avijaciji (manji avioni) ima oko 260 registrovanih letelica, zajedno sa oko 40 većih aviona koje koriste aviokompanije.

Ukupno ima 460 registrovanih vazduhoplova, a u tu spadaju i jedrilice sa motorom i bez motora, zmajevi i ultralaki avioni.

Vazduhoplovi se registruju u Direktoratu, koji ih upisuje i daje im dozvole za plovidbenost, na osnovu prethodnih testova i održavanja koje je dužan da uradi vlasnik.

Letelice mogu da koriste obučeni operateri i piloti obučavaju u centrima za obuku, koji moraju da imaju sertifikate Direktorata.

Tehničku ispravnost vazduhoplova tako kontrolišu ovlašćena lica i centri, a njihov rad kontroliše Direktorat i daje odobrenja, zamerke, ispravke i slično, navode u Direktoratu.

Tagovi

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ееее

У колико се Етихад повуче из посла, Србија нема ништа. Има два распаднута Боинга. Толико о послу столећа звано Аир Србија.

Намћор

Амиџа има млазњак, изводи вратоломије над Новим Садом и нико му ништа не може

special image