• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stariji radnici nisu teret, već zlata vredni

Izvor mondo.rs

Nemački proizvođači automobila sve više olakšavaju posao starijim radnicima

Suviše su spori, neprilagodljivi, zaboravni i često idu na bolovanje. Ovo su neke od predrasuda o starijim radnicima koje Mercedes pokušavaju da razbiju.

Oni su organizovali izložbu u Berlinu koju je do sada posetilo 80.000 ljudi, uključujući i 2.500 fabričkih menadžera. Posetioci su mogli da biraju između dva ulaza – za "mlade" i "stare", a unutra su mogli da testiraju sopstvenu memoriju, ravnotežu, timski duh, snagu stiska, koliko daleko mogu da skoče i kako se najlakše odmaraju.

"Mnoge predrasude u vezi starenja više ne važe. Svako godište ima potencijal... Starosna raznolikost donosi raznolikost iskustava, perspektiva i novih ideja", istikao je Markus Šafer, šef Mercedesove proizvodnje, a prenosi agencija Rojters.

Pored izložbe, pokrenuta je i korporativna video platforma na kojoj stariji radnici pokazuju mlađima kako izvršiti složenije radne zadatke i na taj način im prenose iskustva.

Kompanija je lansirala i zajednički trening tinejdžera početnika i radnika starijih od 50 godina. Uz to, stariji radnici testiraju egzoskelete koji smanjuju opterećenje tela prilikom instaliranja delova iznad glava, a tokom smene menjaju radne pozicije kako bi se smanjio broj ponavljanja istih pokreta tela.

Starijim radnicima je omogućeno da rade pola radnog vremena, a u rivalskom BMW-u su u fabričke hale postavili drvene podove kako bi smanjili opterećenje kolena.

Prosečna starost 136.000 Daimlerovih radnika u Nemačkoj je 44,7 godina i sigurno se neće smanjiti u narednim godinama.

Prema podacima iz BMW-a, do 2020. procenat radnika starijih od 50 porašće na 35 odsto, sa 25 odsto 2014. godine.

Demografski eksperti smatraju da kompanije treba sve više ulažu u radnike starije od 50 godina, jer je jasno da nema dovoljno kvalifikovanih radnika među mlađom populacijom. U narednim godinama kompanije će imati sve više obaveza prema 55-godišnjacima kojima će ostati još 12 godina do penzije.

U Nemačkoj će do 2030. starosna granica za penziju biti postepeno pomerana sa 65 na 67 godina.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Srb

Pa svaka cast na ovome.U Srbiji posle 30sete,jedva da nadjes posao.Manija mladih neiskusnih radnika,nas je dovela do toga,da pojedini zanati izumiru.Starost nosi mudrost,smirenost i iskustvo.To sve mladost nema.Zato nam ljudi u naponu snage i ogromnog znanja i iskustva camejaju,a ministri nam ljudi bez dana radnog iskustva.Kada pocne da se ceni rad i iskustvo,Srbiji ce biti bolje.

Opa Opa

Ovde si "star" sa 40 godina.

Lele

@Opa Opa ma sa 30!

special image