
Mišljenje da proizvođači skupih automobilskih brendova zarađuju više po svakom prodatom automobilu u odnosu na mejnstrim tržište i nije baš tačno.
Prema studiji nemačkog profesora ekonomije Ferdinanda Dudenhofera, Ferari drži šampionsku poziciju jer po svakom prodatom automobilu zaradi 69 hiljada evra. Za razliku od profitabilnih Italijana, grupacija Jaguar Lend Rover zarađuje samo 800 evra po automobilu.
Profesor Dudenhofer: Placevi polovnjaka u Nemačkoj će propasti
Što se tiče nemačkih brendova, Porše i dalje ima najbolje rezultate i zarađuje duplo više od Mercedesa, Audija i BMW-a. Proizvođač legendarnog model "911" i sve popularnijih SUV-ova – "kajen" i "makan" prihoduje 17.000 evra za svaki prodati model.
Isti iznos, ali sa negativnom predznakom donosi, odnosno odnosi svaki "bentli" svom proizvođaču. Ovaj rezultat je posledica intenzivnog ulaganja u elektrifikaciju portfolija. Očekivano, ni "tesle" ne donose profit, već Elonu Masku donose gubitak od 11 hiljada evra po prodatom modelu X, S ili 3.
Lista bi bila kompletnija, ali pojedini proizvođači, poput Lamborginija i Rols Rojsa, ne saopštavaju ove rezultate javnosti.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.
Zvezda nastavila sa porazima u Evroligi: Mirotić ponovo koban za crveno-bele
Crvena zvezda ispada iz Top 6 Evrolige: Partizan može da sustigne crveno-bele, pogledajte tabelu
Janis Sferopulos digao glas na konferenciji: Svi nas vide na F4, a mi u istoriji nemamo pobedu u plej-ofu
Mirotić otkrio zašto je tražio da igra protiv Zvezde: Zbog njega je Olimpija pobedila u Beogradu
Katastrofa za Crvenu zvezdu, Džoela Bolomboja izneli sa terena: Nije mogao da hoda, svi se uhvatili za glavu