
Deo obilaznice oko Beograda od Ostružnice do petlje Orlovača biće otvoren za saobraćaj u prvoj polovini novembra, ali se tačan datum ne zna, rečeno je u subotu novinarima prilikom obilaska radova na obilaznici.
Ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić kazao je da se "izvinjava zbog rokova". On je ranije najavio da će taj deo obilaznice, dug 7,7 kilometara, biti završen do 15. oktobra, a kasnije je pomerio rok za 2. novembar.
Izgradnja tog dela obilaznice počela je 1990. godine, ali je prekinuta i nastavljena 2006. godine, a sada u finansiranju učestvuju i republički i gradski fondovi.
U izgradnju obilaznice je od početka gradnje uloženo 9,2 milijarde dinara.
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas istakao je da je izgradnja obilaznice značajna da bi se rasteretio saobraćaj u Beogradu i privukle investicije.
Vlada Srbije zna koliko je važna obilaznica oko Beograda za Koridor 10, rekao je Đilas i
izrazio očekivanje i da će izgradnja metroa biti nacionalni prioritet, jer grad Beograd ne može to samostalno iz finansira.
Ministarka za Nacionalni investicioni plan (NIP) Verica Kalanović ukazala je da je značajno da se nastavi izgradnja drugih delova obilaznice da bi tokom mandata ove vlade bila završena cela obilaznica, kao deo Koridora 10.
Ona je podsetila da je pre nekoliko dana ratifikovan ugovor o zajmu od Evropske investicione banke za projekat izgradnje sektora A od Batajnice do Dobanovaca, a da Srbija u narednoj godini treba delimično iz budžeta da finansira izgradnju sektora 5, od Orlovače ka Bubanj Potoku, dug 5,4 kilometara.
Prema navodima Puteva Srbije i izvođača, preduzeća Planum i Mostogradnja, sektor obilaznice od Ostružnice do Orlovače sigurno će biti završen do 10. novembra.
Radovi se, kako kažu u Putevima Srbije, privode kraju, a potrebno je još izgraditi tri trake za uključenje i isključenje sa obilaznice i opremiti put osvetljenjem i saobraćajnim znacima.
Pošto su tri sektora obilaznice završena 2005. godine, kada se pusti u saobraćaj deo od Ostružnice do Orlovače povezaće se čvor Dobanovci, preko kojeg prelazi put za Šid i petlja Orlovača, preko koje prolazi put za Čačak i Kraljevo.
Zamenik predsednika Vlade Srbije Ivica Dačić rekao je novinarima da bez infrastrukture nema razvoja drušva i ocenio da je Koridor 10 od nacionalnog značaja, kao i obilaznica koja je deo tog koridora.
Upitan dokle se stiglo sa pripremom novog zakona o bezbednosti saobraćaja, Dačić je rekao da se on razmatra u nadležnim ministarstvima i da se očekuje da uskoro uđe u skupštinsku proceduru.
On je naglasio da bezbednost saobraćaja ne zavisi samo od visine kazni, već i od sistema obuke, kvaliteta puteva i ispravnosti vozila.
(agencije/MONDO)
Ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić kazao je da se "izvinjava zbog rokova". On je ranije najavio da će taj deo obilaznice, dug 7,7 kilometara, biti završen do 15. oktobra, a kasnije je pomerio rok za 2. novembar.
Izgradnja tog dela obilaznice počela je 1990. godine, ali je prekinuta i nastavljena 2006. godine, a sada u finansiranju učestvuju i republički i gradski fondovi.
U izgradnju obilaznice je od početka gradnje uloženo 9,2 milijarde dinara.
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas istakao je da je izgradnja obilaznice značajna da bi se rasteretio saobraćaj u Beogradu i privukle investicije.
Vlada Srbije zna koliko je važna obilaznica oko Beograda za Koridor 10, rekao je Đilas i
izrazio očekivanje i da će izgradnja metroa biti nacionalni prioritet, jer grad Beograd ne može to samostalno iz finansira.
Ministarka za Nacionalni investicioni plan (NIP) Verica Kalanović ukazala je da je značajno da se nastavi izgradnja drugih delova obilaznice da bi tokom mandata ove vlade bila završena cela obilaznica, kao deo Koridora 10.
Ona je podsetila da je pre nekoliko dana ratifikovan ugovor o zajmu od Evropske investicione banke za projekat izgradnje sektora A od Batajnice do Dobanovaca, a da Srbija u narednoj godini treba delimično iz budžeta da finansira izgradnju sektora 5, od Orlovače ka Bubanj Potoku, dug 5,4 kilometara.
Prema navodima Puteva Srbije i izvođača, preduzeća Planum i Mostogradnja, sektor obilaznice od Ostružnice do Orlovače sigurno će biti završen do 10. novembra.
Radovi se, kako kažu u Putevima Srbije, privode kraju, a potrebno je još izgraditi tri trake za uključenje i isključenje sa obilaznice i opremiti put osvetljenjem i saobraćajnim znacima.
Pošto su tri sektora obilaznice završena 2005. godine, kada se pusti u saobraćaj deo od Ostružnice do Orlovače povezaće se čvor Dobanovci, preko kojeg prelazi put za Šid i petlja Orlovača, preko koje prolazi put za Čačak i Kraljevo.
Zamenik predsednika Vlade Srbije Ivica Dačić rekao je novinarima da bez infrastrukture nema razvoja drušva i ocenio da je Koridor 10 od nacionalnog značaja, kao i obilaznica koja je deo tog koridora.
Upitan dokle se stiglo sa pripremom novog zakona o bezbednosti saobraćaja, Dačić je rekao da se on razmatra u nadležnim ministarstvima i da se očekuje da uskoro uđe u skupštinsku proceduru.
On je naglasio da bezbednost saobraćaja ne zavisi samo od visine kazni, već i od sistema obuke, kvaliteta puteva i ispravnosti vozila.
(agencije/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.