Ponuđena je početna cena od 7,99 miliona evra.
"Svi detalji ponude su ispravni i u skladu sa pozivom i kriterijumima. Mi smo danas proglasili kupca 'Luke Novi Sad' i to će biti 'Port Dubai', deo grupe 'DP World' iz Dubaija", izjavio je državni sekretar u Ministarstvu privrede Dragan Stevanović.
Dodao je da će investicija u naredne tri godine biti preko 15 miliona evra, i da je to obaveza u skladu sa pozivom i ugovorom koji će biti potpisan u narednih nekoliko dana.
"Od toga negde oko pet miliona evra biće uloženo u lučku infrastrukturu, a oko 10 miliona evra u lučku suprastrukturu. Mi zaista verujemo da će ovo biti jedna veoma značajna stvar i za Grad Novi Sad, za celu Vojvodinu i za celu Srbiju", rekao je Stevanović.
Budući vlasnik "Luke Novi Sad" je, prema njegovim rečima, treći lučki operater na svetu i ovo mu je prvi izlazak na reku Dunav, što je, kaže, za nas od velikog značaja.
Državni sekretar je naveo i da je "Port Dubai" najveći kontejnerski operater u Konstanci, Roterdamu, Antverpenu i da je reč o ozbiljnoj kompaniji kada su u pitanju iznosi koji se tiču njenog prometa.
"Mislim da je ovo svakako velika stvar za našu zemlju i za delatnost koja se zove lučkom delatnošću", naglasio je Stevanović.
Dodao je da će u narednih par dana, posle odgovora Komisije za zaštitu konkurenije, biti potpisan ugovor.
Kada je reč o broju zaposlenih u kompaniji "Luka Novi Sad", Stevanović je rekao da, shodno ugovoru o privatizaciji, broj zaposlenih mora da ostane bar isti koliki je danas, ali da, imajući u vidu da se očekuju obiljne investicije i ozbiljan razvoj ove luke, postoji dosta razloga za uverenje da će broj zaposlenih kroz vreme biti i veći.
"Ponosni smo na činjenicu da je 'DP World' došao u Srbiju", poručio je državni sekretar.
Na pitanje zašto se išlo u privatizaciju luke u Novom Sadu, Stevanović je odgovorio da to što luka posluje profitabilno ne znači da posluje onako kako treba.
"Luka je zastarela i tehnološki poprilično devastirana", rekao je, dodajući da je njen kapacitet 2,5 miliona tona robe za pretovar, a da je uspevala da pretvorari oko milion tona.
Luka je, kaže, iziskivala ozbiljna ulaganja, što nije mogla da obezbedi, zbog čega bi se, kako je naglasio, kroz vreme svakako desilo da ode u stečaj ili bankrot.
P&O Ports Dubai, posluje u okviru holdinga DP World koji trenutno upravlja u 78 lučkih i kopnenih terminala u 40 zemalja širom sveta.
U prošloj godini njen profit je dostigao 1,27 milijardi dolara. Ima tim od preko 45.000 ljudi, a posluje u azijsko-pacifickom regionu, Australiji, Severnoj i Južnoj Americi, na Bliskom Istoku, u Evropi i Africi.
Takođe poseduje i upravlja flotom specijalizovanih plovila, uključujući tegljače, ledolomce i rečne barže koje obezbeđuju logistička rešenja za kupce u javnom i privatnom sektoru.
Svaki dan preveze 174.000 kontejnera.
Kompanija "DP World" je 2007. godine primljena na berzu Nasdak Dubai.
Predsednik i izvršni direktor holdinga je sultan Ahmed bin Sulajem.
Mesec dana Partizanovih poraza: Evroligaška sezona već izmiče iz ruku crno-belima
Zamenio Srbiju Bosnom i Hercegovinom, pa doživeo debakl 7:0! Košmarni debi Baždara za novu reprezentaciju
Partizan u ABA mora da dobije pojačanje: Željko mu našao ulogu, da ne bude prvi precrtan!
"Bilo je čudnih odluka...": Drčelić se oglasio nakon poraza Zvezde u Evroligi!
Otac Predrag Popović u nesvakidašnjem izdanju: Evo kako uživa i čime sa bavi kada nije u crkvi