Pitate se kako pronaći zajednički jezik sa šefom i da li je to važno za poslovni uspeh? Odgovor je potvrdan.

Upravo vi možete upravljati šefom i svojom daljom karijerom. Ali, kada se spominje upravljanje šefom, ne misli se na zloupotrebu svoga položaja, već na pravilno usmeravanje nadređenog povodom pitanja posla.

Vi ste dužni da prenesete informacije o poslu, o tome kako napreduje izvršenje zadatih ciljeva, o svim manama posla i slično. Na osnovu vaših informacija, šef će doneti važne odluke. Važno je da se vi i nadređeni razumete, da imate sličan način rada i da imate između sebe poverenje, piše “Blic.“

Postoje dve vrste ljudi - oni koji slušaju i oni koji čitaju. Dok prvi žele da čuju šta govornik ima da im kaže i posle toga kreću u analizu, ovi drugi žele prvo pisanu informaciju i zatim se osećaju spremnim za analizu. Proces donošenje odluka takođe se razlikuje, jer neki su šefovi u potpunosti posvećeni donošenju odluka, dok drugi delegiraju svoje obaveze pa su zainteresovani samo za najznačajnija pitanja.

Nemojte olako reći da razumete šta se od vas očekuje. Istražite. S nekima od nadređenih je pre realizacije projekta potrebno prvo se posavetovati, dok drugi traže da im tačno napišete ciljeve koje želite da postignete, a tek tada će vam odobriti projekt. Ne odlučujte sami.

Vi niste na poziciji da sami odlučujete koje informacije mogu ići dalje, a koje ne. Stoga, sve novosti o firmi, bile one loše ili dobre, morate podeliti sa šefom.

Važno je da nadređeni ima u vas poverenje, jer će vam se na taj način pružiti prilika da učestvujete u rešavanju najtežih problema u firmi, što vodi ka unapređenju.

Ne oduzimajte šefu vreme zbog beznačajnih problema. Odredite prioritete koji se tiču ciljeva firme, pa o njima razgovarajte s nadređenim.

(MONDO)