Tunel i vijadukt "Čortanovci" jedno su od najvećih investicionih i infrastrukturnih gradilišta u ovom delu Evrope.
Radove na modernizaciji i izgradnji dvokolosečne pruge Stara Pazova - Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta "Čortanovci", izvodi ruska kompanija "RŽD Internešnl", a projekat se finansira iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
Predstavnici izvođača radova upoznali su predsednika sa projektom izgradnje vijadukta i tunela i napomenuli da je teren gde se gradi vijadukt bio veoma zahtevan, jer jer je tlo bilo močvarno i bilo je potrebno da se obezbedi.
Preneli su mi da je ugrađeno 1.450 šipova, dužine 30 metara, te da je urađena zaštita od kližišta, te da su radnici savladali velike muke i uspeli da urade posao.
Predsednik je na tome čestitao i srpskim i ruskim radnicima.
"Ovo će da promeni izgled Srbije", konstatovao je Vučić.
Ako je most Vrla simbol Grdelice, vijadukt kod Čortanovaca biće simbol sveukupnog napretka Srbije, brzih pruga i možda najlepše mesto koje može da se vidi, istakao je predsednik.
Sa predsednikom Vučićem, radove obilaze i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko i predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović.
Ruski ambasador Bocan-Harčenko kaže da je velika čast što Rusija učestvuje u ovom projektu, i da su dimenzije projekta "veličanstvene".
"Veličanstveno gradilište koje je i od evropskog značaja. I predstavnici RŽD kažu da će biti još više saradnje a to pokazuje da imamo bezbroj mogućnosti", naveo je on.
Vijadukt će biti dug 2,9 kilometra i nosiće ga 59 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara.
Pored vijadukta, grade se dve tunelske cevi, svaka sa po jednim kolosekom, dužine od po 1,2 kilometra.
Radovi na izgradnji vijadukta i tunela "Čortanovci" počeli su 11. avgusta 2017. godine.
Rok za završetak radova je 52 meseca, a vrednost posla je 337,6 miliona dolara.
Vučić je rekao i da je veoma zadovoljan kako radovi napreduju i kako će projekat izgledati kada bude završen i naveo da će se od centra Beograda do centra Novog Sada stizati za 30 minuta.
Predsednik je govoreći o tome koliko će ova pružna deonica rasteretiti saobraćaj na putevima, ukazao i na tragične bilanse na srpskim putevima ovog leta i zamolio građane da ne voze brzo.
Inače, kako je rekao dok je bio premijer Srbije razgovarao je sa premijerom Hrvatske da se ovakav projekat radi i prema Hrvatskoj ali je to (Zoran) Milanović odbio nakon čega je razgovarao sa premijerom Mađarske Viktorom Orbanom.
RŽD, izvođač radova na rekonstrukciji pruge, napomenuo je predsednik, je renomirana firma koja ima preko milion zaposlenih.
Vučić je rekao i da su radovi na izgradnji vijadukta i tunela kod Čortanovaca najveći železnički infrastrukturni projekat koji se trenutno izvodi u Evropi.
Predsednik je rekao da se sa skele koja je podignuta uz vijadukt, a na koju se popeo, pruža impresivan pogled na Bačku i Srem.
"Video sam nešto što je malo ko do sada imao priliku da vidi u Srbiji, jednu veličanstvenu stvar sa vrha ovih skela kuda će da prolaze naši vozovi. Taj pogled je čudesan", podelio je svoje utiske predsednik.
Ponosan je kaže na sve ono što je urađeno u poslednjih pet, šet godina, podižući zemlju ni iz čega, iz ambisa.
Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović rekla je prilikom obilaska da od vremena Josipa Broza Tita ova pruga nije obnavljana.
Vučić je obilazeći radove rekao i da će se sa Crnom Gorom razgovarati o daljim projektima na unapređenju železničke infrastrukture, a pozdravljajući se sa radnicima čestitao im je na trudu i zalaganju.
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
Uhapšeno 11 osoba zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici: Preti im do 12 godina zatvora
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Mondo ukrštenica za 22. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!