Konzorcijum Behtel-Enka izabran je kao nosilac realizacije izgradnje Moravskog koridora, odlučila je danas Vlada Srbije. Američko-turska kombinacija se jedina javila na tender.
Reč je o projektu izgradnje infrastrukturnog koridora auto-puta E-761, deonice Pojate-Preljina, a konzorcijum koji čine američka firma Behtel i turska Enka, kao što je u javnosti i bilo očekivano, gradiće Moravski koridor dužine 112 kilometara.
Time će biti povezan Koridor 10 i auto-put Miloš Veliki, za koji je ostalo da se završi samo deo od Beograda (Surčina) do Obrenovca. Time će biti povezano i oko 500.000 ljudi, kao i gradovi Čačak, Kraljevo, Vrnjačka Banja, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac.
Pored izgradnje auto-puta, projekat će obuhvatiti i regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka, kao i izgradnju telekomunikacione infrastrukture.
Američko-turski konzorcijum je bio i jedini koji je dao ponudu na javnom tenderu, koji je u javnosti izazvao sumnju jer su ministarka Zorana Mihajlović i Šon Keri, potpredsednik Behtela, potpisali Memorandum o razumevanju i saradnji u izgradnji deonice Moravskog koridora još u oktobru 2018. godine Tada je predviđeno da maksimalna vrednost te investicije bude 800 miliona evra, što je za 300 miliona evra više nego što je procenjeno 2012. godine, kada se razgovaralo da putgrade Kinezi.
Behtel-Enka se jedini javio na javni poziv, koji je raspisan početkom avgusta a otvoren posle tri nedelje.
Vlada je na današnjoj sednici usvojila i platformu za učešće delegacije Srbije na Kineskom međunarodnom sajmu za investicije i trgovinu, koji će biti održan od 8. do 11. septembra ove godine u gradu Sijamen u provinciji Fuđian.
Učešće Srbije na tom sajmu otvoriće nove mogućnosti za unapređenje trgovinsko-ekonomske saradnje dve zemlje i veća kineska ulaganja u različite oblasti u Srbiji.