Behtel Enka ce graditi Moravski koridor

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

AMERIKANCI i TURCI će nam graditi Moravski koridor

Izvor MONDO/Tanjug
Izvor MONDO/Tanjug

Konzorcijum Behtel-Enka izabran je kao nosilac realizacije izgradnje Moravskog koridora, odlučila je danas Vlada Srbije. Američko-turska kombinacija se jedina javila na tender.

Izvor: Tanjug/Dimitrije Goll

Reč je o projektu izgradnje infrastrukturnog koridora auto-puta E-761, deonice Pojate-Preljina, a konzorcijum koji čine američka firma Behtel i turska Enka, kao što je u javnosti i bilo očekivano, gradiće Moravski koridor dužine 112 kilometara.

Time će biti povezan Koridor 10 i auto-put Miloš Veliki, za koji je ostalo da se završi samo deo od Beograda (Surčina) do Obrenovca. Time će biti povezano i oko 500.000 ljudi, kao i gradovi Čačak, Kraljevo, Vrnjačka Banja, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac.

Povezane vesti

Pored izgradnje auto-puta, projekat će obuhvatiti i regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka, kao i izgradnju telekomunikacione infrastrukture.

Srbija u autoputevima

"Ponosna sam na to što krećemo da gradimo još jedan autoput, jer je to značajno za nove investicije, za nova radna mesta, ali i strateški, za budućnost, da naši ljudi imaju bolji životni standard i da naša deca ostaju u Srbiji. Završili smo Koridor 10 i povezali Srbiju auto-putem od severa do juga, završavamo istočni krak ka Bugarskoj i pustili smo u saobraćaj auto-put 'Miloš Veliki'. Nema lepšeg osećaja nego kad prođete novim autoputevima i vidite šta je sve urađeno i tako će biti i za dve i po godine, kad izgradimo i Moravski koridor", navela je ministarka infrastrukture i saobraćaja, Zorana Mihajlović.

Američko-turski konzorcijum je bio i jedini koji je dao ponudu na javnom tenderu, koji je u javnosti izazvao sumnju jer su ministarka Zorana Mihajlović i Šon Keri, potpredsednik Behtela, potpisali Memorandum o razumevanju i saradnji u izgradnji deonice Moravskog koridora još u oktobru 2018. godine Tada je predviđeno da maksimalna vrednost te investicije bude 800 miliona evra, što je za 300 miliona evra više nego što je procenjeno 2012. godine, kada se razgovaralo da putgrade Kinezi.

Behtel-Enka se jedini javio na javni poziv, koji je raspisan početkom avgusta a otvoren posle tri nedelje.

Vlada je na današnjoj sednici usvojila i platformu za učešće delegacije Srbije na Kineskom međunarodnom sajmu za investicije i trgovinu, koji će biti održan od 8. do 11. septembra ove godine u gradu Sijamen u provinciji Fuđian.

Učešće Srbije na tom sajmu otvoriće nove mogućnosti za unapređenje trgovinsko-ekonomske saradnje dve zemlje i veća kineska ulaganja u različite oblasti u Srbiji.

Komentari 13

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

tole

Gde mi živimo..ovo nema nigde... Bitna je provizija o zato svaki kilometar košta za trećinu više a da negovorim što će to praunuci da vraćaju a u prevodu to znači da će i oni i naša deca da budu gola sirotinja zbog ovolikog zaduživanja. Hrvati su isto uradili i sad samo gomilaju kamate i dugove a privreda ko u somaliji...sad daju završen auto put u loncesiju jer nemaju pare da ga održavaju a putarine paprene.. pa svi idi preko plitvica kroz krajnu i liku ..to i nas čeka .

Suzy Q

Nista cudno. Unistili smo svoje putarske firme, zarad procenata.

Лука РС

@Suzy Q @Suzy Q Нису уништене него су ангажоване као подизвођачи јер се фаворизују стране компаније по налогу кредитора,иначе наше фирме су цијењене и доста ангажоване по страним земљама попут Русије,Казахстана, и афричких земаља.

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader