• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

GOTOV ASFALT: Za nekoliko dana istočni krak Koridora 10 spreman za putnike

Izvor mondo.rs Izvor Tanjug

Asfaltiranje Istočnog kraka Koridora 10 danas će biti završeno, uslediće postavljanje horizontalne i vertikalne signalizacije, provera opreme u tunelu Bancarevo, a Koridori Srbije će već od 31. oktobra biti spremni za otvaranje deonice.

Kada će biti svečano otvaranje ove deonice koja znači i da je čitav Istočni krak Koridora 10 (Niš - Dimitrovgrad) završen i otvoren za saobraćaj odlučiće nadležni, rekao je on.

"Posle Grdeličke klisure ovo je najteža deonica na Koridoru10, tu su na žalost loše izvršenja geotehnička ispitivanja i morali smo da menjamo skoro celu projektno tehničku dokumentaciju paralelno vršeći dodatna geotehnička istraživanja, izmenu projekata i izvodeći radove", rekao je Senić.

Možda će vas zanimati

Do sada je za Istočni krak Koridora 10 isplaćeno 476 miliona evra za 87 kilometara, što je oko 5,5 miliona evra po kilometru računajući i pet tunela čija je ukupna dužina oko tri kilometra, rekao je Senić.

Novac koji je isplaćen, tačnije 476 miliona evra, krediti su Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj, Svetske banke i ono što je Srbija isplatila iz budžeta.

Najveći izazov na Istočnom kraku bila je kosina šest kod tunela Bancarevo gde je rešenje pronađeno u produžetku jedne od tunelskih cevi galerijom što izvedeno za nekoliko meseci.

Istočni krak Koridora 10 gradi se od 2010. godine, a na deonic koja se poslednja završava od Proseka do Crvene reke, radi se od marta 2012. godine.

Šef projekta Istok u Koridorima Srbije Dušan Mijuk kaže da je reč o impresivnom neimarskom poduhvatu u kome je najveći izazov na izgradnji bila borba sa prirodom.

"Stabilizacija je izvršena na 40 kosina, na ovoj deonici Bancarevo - Crvena reka na 26 i 14 kosina na deonici Prosek - Bancarevo ali uspešno smo savladali u toj borbi imali smo 4, 5 kosina nalik onima u Grdeličkoj klisuri", rekao je on.

Na deonici je 87 mostova, pet tunela, pet saobraćajnih petlji, a u Istočni krak Koridora 10 ugrađeno oko 780.000 tona asfalta, iskopano oko 12,5 miliona kubika materijala, dok je u nasipe ugrađeno oko 9,5 miliona kubika materijala.

Uz asfaltiranje oko galerije kod tunela Bancarevo 60- 70 radnika Integral inženjeringa radi na nasipanju krova i zaštiti galerije, kaže šef gradilišta Osman Kasić.

"Svi radovi biće završeni u predviđenom roku, radili smo u dve i tri smene ovih dana, intenzivno, da bi se posao okončao", rekao je on.

U galeriju koja je naknadno projektovana i izgrađena zbog klizišta postavljena su 132 šipa, sa preko 10.000 kubika betona, i 2,5 hiljade tona armature.

"Iskopano je 40.000 kubika zemlje, a nasuto oko 80.000 kubika zemlje koja će služiti kao kontrateg, eventualno da ne dođe do nekog novog klizišta", rekao je Kasić.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

veselnik

Politicke odluke i trka za provizijama debelo kostaju! Sasvim je logicno da se gresi, propada, prepravlja i popravlja ono sto se radi na osnovu IDEJNIH projekata, pogotovu kada su uradjeni na brzinu, po naredjenju. NIKADA se ne krece sa radovima (sklapaju ugovori za izvodjenje) bez gotovog GLAVNOG projekta, koji podrazumeva uradjene SVE istrazne radove (jer se vise ne radi o IDEJI i gruboj proceni troskova), razradi idejni projekat i definisu kolicine SVIH radova. Ko jos u svetu placa 5,5 miliona eura po kilometru autoputa? "Normalna" cena 1km autoputa je oko 1 milion eura, dodajte po 4-5 miliona po kilometru tunela, pa izracunajte koliko je miliona upropasteno i pokradeno.

special image