Zaposleni ne samo da su srećniji, već je i produktivnost skočila za 40 odsto, utvrđeno je u eksperimentu koji je trajao pet nedelja. Tokom njih su zaposleni, njih 2.300, pored vikenda imali slobodan i svaki petak, prenosi "Gardijan".

Eksperiment je sproveden u okviru projekta pod nazivom "Work-Life Choice Challenge Summer 2019", a zaposleni, iako su radili četiri dana u nedelji, nisu dobili manje plate.

U okviru programa, kompanija, takođe, planira da svakom zaposlenom godišnji odmor dotira sa 920 dolara (u SAD je praksa plaćenog godišnjeh odmora izuzetak).

"Radite kraće, dobro se odmorite i mnogo učite. Želim da zaposleni misle i iskuse kako mogu da postignu iste rezultate sa 20 odsto manje radnog vremena", rekao je predsednik i izvršni direktor Majkrosoft Japan Takuja Hirano.

Sem povećane produktivnosti, zaposleni su tokom eksperimenta za 25 odsto manje odsustvovali sa posla, a potrošnja struje je manja za 23 odsto.

Zaposleni su, takođe, za 59 odsto smanjili broj štampanih listova.

Čak 92 odsto radnika je istaklo da im se sviđa kraća radna nedelja.

Ovo nije prvi put da neka kompanija sprovodi eksperiment sa kraćom radnom nedeljom.

Prošle godine to je učinila i jedna kompanija sa Novog Zelanda. Eksperiment je trajao dva meseca, a 240 zaposlenih je u tom periodu radilo četiri dana.

Zaposleni su rekli da su bolje usredsređeni na posao, a pokazalo se i da su bili manje pod stresom.