Odgovor nemačke vlade na ovakvu i slične inicijative, a i na "potrebe vremena" su - povećanje subvencije za kupce električnih automobila.

Direktor Tesla motorska, Elon Mask, je na svečanoj dodeli nagrada u Berlinu u utorak uveče rekao da je "odlučeno da Tesla gigafektori Jurop bude u Berlinu".

"Kompanija će uspostaviti i inženjerski i dizajnerski centar u Berlinu", rekao je Mask na manifestaciji "Zlatni volan".

Na Tvitteru je napisao da će nova fabrika "proizvoditi baterije, pogonske sklopove i vozila, počevši od 'modela y'".

Nemački ministar ekonomije Peter Altmajer je rekao da je ta najava "sjajan uspeh" zbog atraktivnosti Nemačke za autoindustriju, posebno u trci za razvoj i proizvodnju električnih automobila i baterija.

Altmajer je rekao da je poslednjih meseci bilo nadmetanja evropskih zemalja za fabriku Tesle, ali je negirao da je vlada Tesli ponudila bilo kakvu finansijsku podršku.

"Do sada se nije razgovaralo o subvencijama", rekao je ministar novinarima u Berlinu. "Jasno je da će 'Tesla' imati isti tretman kao i sve druge automobilske kompanije ako investira u Nemačkoj i otvori radna mesta", dodao je on.

Pre nedelju dana su se nemački zvaničnici i čelnici autoindustrije dogovorili da se za polovinu povećaju postojeće državni podsticaji za električna vozila koja koštaju do 40.000 evra, od čega - Tesla može indirektno profitirati.

Te subvencije će se produžiti i posle 2020. godine, zasad do kraja 2025. godine, a vlada i industrija složile su se da u Nemačkoj naprave 50.000 javnih stanica za punjenje baterija do 2022. godine.

Mask je rekao da je plan da fabrika Tesle bude kod novog aerodroma u Berlinu, koji bi posle nekoliko godina odlaganja, trebalo da proradi iduće godine.

Nemačku, dom nekih od najvećih svetskih proizvođača automobila, po razvoju električnih vozila prestigle su SAD, Kina i neki evropski susedi.

VEĆ ZAKORAČILI U KINU

Tesla je jula najavio izgradnju svoje treće gigafabrike a prve izvan SAD, u Šangaju.

Nemački proizvođač automobila Folksvagen, koji je prošle nedelje počeo masovnu proizvodnju svog "električnog golfa" (model ID.3), pozdravio je odluku rivala da fabriku izgradi na nemačkom terenu.

"Srećan sam što nas Elon, da tako kažem: vuče, ali mislim da nemačka industrija sada zaista jako investira", rekao je izvršni direktor Folksvagena, Herbert Dies, koji je svečanosti u utorak bio s Maskom.

Stručnjak za autoindustriju Ferdinand Dudenhefer je rekao da bi jača konkurencija mogla koristiti od nemačkim proizvođačima automobila.

"Ovo je dobra vest za VW, Dajmler i BMW", rekao je Dudenhefer, direktor Centra za istraživanje automobila, dodavši da će Teslin izbor električnoj mobilnosti u Nemačkoj koristiti više "nego 100 sastanaka o tome s kancelarkom" Angelom Merkel.