Porše SA UTIČNICOM: Taycan – e-verzija najsanjanijeg nemačkog automobila | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

Porše SA UTIČNICOM: Taycan – e-verzija najsanjanijeg nemačkog automobila

Autor mondo,rs Izvor Daily Mail
Autor mondo,rs Izvor Daily Mail

Električna verzija najsanjanijeg nemačkog brenda koji je pojam sportske vožnje "za smrtnike", svakako nije jeftina ali nudi gotovo sve što se poželeti može.

Porše "tejkan 4s" (taycan) se svakako ne bi mogao nazvati jeftinim automobilom, cena "klot verzije" startuje od 83.367 funti, a imućni vlasnici bi lako na "must have" sitnice za svog novog ljubimca mogli bi lako da još potroše još 35.000, piše britanski "Dejli mejl".

Za te pare dobija se divno stilizovan i odlično napravljeno delo nemačkog inženjerstva iz "zelene fabrike" u Cufenhausenu. Pritom, nećete potrošiti sve pare iz banke, jer "tajkan" nudi mnogo ali ne i sve što imaju "turbo" i "turbo s", stariji rođaci čudnog imena jer su elektrizovani pa nemaju turbopunjače.

Možda će vas zanimati

"Tejkan" je Poršeovo prvo potpuno električno vozilo i pokazuje da i "sportski" automobil može imati "nultu emisiju gasova". Snage ne nedostaje ni u jednom trenutku, mehanika je dobro balansirana, auto je lako upravljiv a brzina… Pa, brzina je limitirana na 155 milja na sat.

Ima više tehnologije za dinamiku vožnje, inteligentnu kontroliu šasije, prilagodljivo vazdušno vešanje… Ako doplatite mrvicu više od hijadu funti, dobićete i specijalni setap za vektorisanje obrtnog momenta (Torque Vectoring Plus), kojim se instant snaga dva električnom motora (po jedan na svakoj osovini) prenosi ta točak kome je najpotrebnija pet puta brže nego kod konvencialnog modela.

Pa, koliko "može da razvije" električni "porše". Snage ima dovoljno da se razvije do 100 km na sat stigne za 4 sekunde, do 160 km/h za 8,7 (zaostatak za benzinskim 0,2 sekunde), a do 200km/h za 13,3 sekunde (-0,4s).

I na postignutoj brzini će ostati sve dok nakon 400 km ne iscedite "performans" bateriju svog automobila, ako već niste doplatili za "plus" verziju (4.613 funti za domet od 470km). Posle toga morate da se uštekate negde gde imaju AC ili DC struju, i tamo ćete morati da ostanete od dvadesetak minuta na visokonaponskim stanicama (na DC 255kW/270kW do 80%) do devet sati u kućnim uslovima (na AC 11kW do 100%).

Sve u svemu, pravi "porše", ne samo "električni porše".

Model "4S" dolazi sa standardnim delimično kožnim enterijerom, a za one kojima to nije dovoljno dobro, tu je "ful koža" za tričavih 2.538 funti, ili da potpuno izbacite kožu ako ste "vegan".

Uz sve dugmiće i ekrane ispred vas, u sedištima koja se obavijaju oko vas više se sedi kao u svemirskom brodu iz "Ratova zvezda" nego u u nekom "spartanskom" borbenom avionu.

Pa, ako već ne možete da si priuštite, uživajte u sledećim snimcima:

PROČITAJTE I OVO

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU